Härliga nagellack

Nu när våren börjar komma målar jag mina naglar i härliga, glada färger. Ett par målade naglar piggar verkligen upp och är en riktigt fin detalj! Idag kör jag på ett ljusare rosa nagellack från H&M. Jag kan ta kort imorn och visa det. Nån dag ska jag även visa ett lila lack som jag hade igår, det är så fint! Och ett annat favoritlack som jag har.

Jag har samlat mina nagellack i en burk, men jag behöver en burk till för alla får inte plats.

Vilka färger använder ni? Har ni något favoritnagellack som ni rekommenderar?

 

 

 


Färgglada shorts

Ni verkade gilla färgglada jeans väldigt mycket, så därför tänkte jag att ni kanske även tycker om shorts i härliga färger. Dessa nedan kommer från Rutstore. Jag tänkte att jag ska kolla runt lite mer efter shorts i fler färger. Är det något ni är intresserade av? Skulle ni vilja klä er i dem till sommaren?


Veckans favoritblogg - My Happy Days

Mitt bloggtips denna vecka är My Happy Days, en blogg som drivs av Josefin som är en tvåbarnsmamma med ett brinnande intresse för fotografering. En blogg fylld av vackra bilder, härlig inspiration och en inblick i Josefins liv.


Söta kuvertväskor

Om du är ute efter en kuvertväska till ett bra pris så har jag här ett tips. Rutstore har fina för under hundralappen. Och man kan välja om man vill köra på klassisk svart eller kanske lite mer färg.

Imorgon kommer ett nytt bloggtips från mig. Har ni några bloggar som ni gillar så berätta dem för mig så kanske jag tipsar om dem här på bloggen.


Min ring

Så här ser en av ringarna jag har på mig idag ut. Jag köpte den och två andra ringar på Gina Tricot när de reade ut lite smycken för 10 kr styck. Så ett riktigt fynd alltså!

 

 


Vackra rosor

Dessa vackra rosor fick jag av min sambo på Alla hjärtans dag. Man blir så himla glad av en bukett med blommor på bordet, så nån dag ska jag köpa en bukett tulpaner. Det känns så vårigt och härligt! Frågan är vilken färg jag ska välja. Vilken färg gillar ni mest?


Halsring

Något som jag tycker är riktigt snyggt är halsring. Jag har tänkt köpa en sån, eller kanske en i guld och en i silver. Hos Style By Tyra hittade jag två modeller, en lite smalare och en tjockare. Jag fastnade mest för de smala, men den tjocka är också fin och man kan ju ha en av varje och variera.


Färgglada jeans

I nästan varje klädbutik kan man hitta jeans i massa olika färger. Jag själv är lite feg när det gäller färgglada jeans, men de ljusrosa från Gina Tricot tycker jag är snygga och de har jag tittat på flera gånger. Ska nog ta och prova dem någon dag så får vi se om det blir något köp. Ett par vita jeans skulle jag vilja ha, även om det inte är så praktiskt när man har två små barn.

Vad tycker ni om färgglada jeans? Har ni några själv? Vilka färger gillar ni?

 


Läcker klänning

En av vårnyheterna hos H&M är denna snygga klänning. Den måste jag ta mig en titt på för den var riktigt läcker! Och priset gillar jag också.


Sia

Sia bjuder på härliga bilder från deras vår- och sommarkollektion.




Foto: Sia homefashion

Veckans favoritblogg - Behind Every Man

Som jag skrev igår, så har jag bestämt mig för att återuppta en gammal kategori, nämligen Veckans favoritblogg. Den kommer fyllas på med bloggar som jag tycker är inspirerande och intressanta. Och ta er gärna en titt i kategorin för där finns det många bra tips sen tidigare. Jag ska uppdatera en del gamla inlägg för jag vet att några bloggar har bytt adress, så då uppdaterar jag med en länk till den nya adressen.

Först ut bland mina tips är den nystartade bloggsidan Behind Every Man. Där har fem kvinnor med fotbollsspelande män samlat sina bloggar fyllda med shopping, resor, småbarn, fotboll och massor av äventyr i olika länder. Johanna och Josies bloggar har länge funnits bland mina favoriter och det är roligt att de samlat dem på samma ställe tillsammans med tre för mig nya, men väldigt inspirerande bloggar. Förutom de fem bloggarna så finns det tävlingar på startsidan.


Kommentarer

Jag har frågat förut men gör det igen. När jag skriver inlägg via blogg.se appen på mobilen så går det inte att kommentera mina inlägg trots att jag fyller i att det ska gå att kommentera. Har nån mer samma problem?


Kvällsmys

Ikväll när vi åt kvällsmat så tände jag några flytljus i en skål med vatten. Jättemysigt och fint! Ljusen är köpta på Ikea.

Det har varit lite dåligt med uppdateringar här på bloggen under helgen och även idag, men imorn lovar jag att ni ska få flera nya härliga inlägg. Bland annat funderar jag på att återuppta kategorin Veckans favoritblogg där jag varje vecka tipsar om en ny inspirerande blogg. Vad tycker ni om det? Finns det intresse att få tips om olika bloggar? Ni får gärna komma med bloggtips också så kanske jag tipsar om nån som ni tycker.

 


Sockersöta klänningar

Jag älskar att ha klänning på mig på våren och sommaren. Och efter att ha tittat runt på Rutstore så skulle jag kunna klickat hem dessa fyra sockersöta klänningar på en gång! De finns allihop i andra färger också. Och det bästa av allt, det är bra priser på dem.

Vad tycker ni om dem? Gillar ni dem? Eller har ni några andra favoriter?

 
Klänningar från Rutstore:

Angelina Emb Dress (ljusblå)
Houston Dot Dress (röd)
Price Mila Dress (mörkblå)
Malton Long 3/4 (vit)

Det är de små detaljerna som gör det

Just nu är det väldigt populärt med haircuff. Jag har själv nästan aldrig uppsatt hår, men ska köpa haircuff så kanske jag börjar sätta upp håret oftare. Jag skulle vilja ha en i guld och en i silver så att man kan variera sig.

De på bilderna kommer från
Nelly Trend, men de finns även att köpa hos H&M för 29,50 kr. Dock så gäller det att vara snabb när de kommer ut i H&M-butikerna för de verkar sälja slut väldigt snabbt. I min stad har jag inte lyckats hitta dem än, men jag håller utkik.



Massor av inspiration

Som ni säkert märkt så har jag skrivit många nya inlägg de senaste dagarna och jag tycker att det är jätteroligt att vara igång med bloggen igen! Jag har mycket inspiration och idéer just nu, så ni kommer få massor av roliga inlägg framöver. Det kommer vara inredning, kläder, smycken och lite annat skoj.

För att ni inte ska missa några inlägg så kan ni lägga till min blogg på
Bloglovin´



Cult Designs barn

Det är inte alltid så lätt att köpa doppresent eller födelsedagspresent till barn, men här kommer ett litet tips på snygga produkter till barnrum. Cult Design har två serier med barnprodukter, den ena heter My & Mini och den innehåller söta lampor, sparbössor, nappburkar och lite annat. Vill man köpa lite tuffare saker ska man ta en titt på serien Minimonster istället.



Snygga svarta byxor

Jag har länge letat efter ett par riktigt snygga, tajta svarta byxor men inte hittat några som jag gillar. Men så fick jag tips om ett par svarta vaxade byxor från H&M och när de äntligen kom in i min storlek så köpte jag dem. Och jag är riktigt nöjd med dem, så de rekommenderar jag verkligen! De finns i flera olika modeller.

Och här kommer ännu en ny kategori, kläder.



Alla hjärtans dag

Jag tycker att Alla hjärtans dag är en mysig dag även om jag tycker att man ska visa sina nära och kära kärlek och uppskattning varje dag! Men det är alltid roligt att sätta lite extra guldkant på vardagen och det behöver inte vara stora saker. Titta bara här på de inspirerande bilderna från Hostess with the Mostess.

Gör ni något speciellt idag på Alla hjärtans dag?




Foto: Hostess with the Mostess

Alla hjärtansdag rabatt

Idag är det ju Alla hjärtans dag och det firar Nelly.com med att ge alla kunder 10% på allt, men endast idag. Ange rabattkod LOVE14 när du beställer. Jag har spanat in deras snygga Bijoux By Us-armband med text på. Jag skulle gärna vilja ha dem i både guld och silver för de är riktigt fina tycker jag.

Jag har tänkt skapa några nya kategorier här på bloggen och här kommer den första, accessoarer.


Nyheter här på bloggen

Jag har ju börjat blogga lite smått igen, men har kännt mig lite låst med mitt bloggnamn. Inredning och pyssel ligger mig varmt om hjärtat men just nu skulle jag vilja blogga lite bredare och även om andra saker som inspirerar mig. Därför startade jag en ny blogg förra veckan. Men jag tycker att det känns tråkigt att överge denna blogg som jag haft under flera år och jag ser på statistiken att det är många som tittar in här även om det är glest mellan mina inlägg. Och det känns jätteroligt!!

Jag har därför funderat på att fortsätta på denna blogg, men blogga lite bredare om saker som inspirerar mig och inte bara inredning och pyssel. Såklart kommer ni få läsa inlägg om inredning i fortsättningen också, men även om annat. Tänkte även fixa en ny, lite mer färgglad design på bloggen.

Vad tycker ni om det? Vad vill ni läsa om här på bloggen? Vill ha era åsikter också, så kommentera!