Ett till julkort

Härromdagen fick ni se mitt första julkort som jag har gjort i år och här kommer det andra. Stämplarna, pappret och snöret kommer från Panduro.


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Färgglad dukning

Hos Hostess with the mostess hittade jag denna underbara färgglada dukning. Det var så många härliga detaljer så jag var tvungen att visa er den.



Foto: Hostess with the mostess

Blå dukning

Denna härliga blåa dukning kommer från Hostess with the mostess. Den känns lite somrig, men det kan behövas lite extra piff en mörk höstdag.


Foto: Hostess with the mostess

Mitt första julkort

Förra helgen gjorde jag de två första julkorten för i år. Det kanske vara lite tidigt, men det är lika bra att vara ute i god tid och börja pyssla lite då och då. Så här ser det första julkortet ut. Jag har använt en av de söta stämplarna från Panduro. Blomman, hjärtanen och pappret kommer också från Panduro.



Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Snygg dukning

Kanske vill ni ha tips inför kvällens middag, då passar denna dukning från Hostess with the mostess jätte bra. Den visar att man med enkla medel kan skapa riktigt snygga dukningar. Det är bara att använda fantasin. Jag gillar speciellt den lilla skylten med texten på.



Foto: Hostess with the mostess

Duka fint till Halloween

Jag har tidigare visat en Halloween dukning och tänkte nu visa en till. Denna är lite mer elegant med små Halloween inslag. Den kommer också från Hostess with the mostess.


Foto: Hostess with the mostess

Sagaform skålar

Dessa skålar från Sagaform tycker jag är söta! De passar perfekt till julen, men kan såklart användas vid andra tillfällen också. De är gjorda av stengods och designade av Ylva Olsson. Finns bland annat att köpa hos Ellos.



Foto: Ellos
Publicerade med tillåtelse

Omonterade stämplar

Jag har tidigare skrivit att jag gillar omonterade stämplar och bland Panduros höstnyheter fanns det många fina, så jag köpte några. Bland annat passade jag på att fynda julstämplarna när de såldes till extrapris. En fördel med omonterade stämplar är att de är lite billigare än de vanliga monterade stämplarna. Och så tar de även mindre plats.

För er som inte använt omonterade stämplar tänkte jag nu visa hur de fungerar. Först ska man klippa ut stämplarna, klipp så nära runt motivet som det går.


Man behöver även köpa mount, ett häftande ark som ska placeras på baksidan av stämpeln. Ta bort pappret på den klistriga sidan, lägg stämpeln med baksidan neråt (alltså på den klistriga sidan så den fastnar) och klipp ut runt om den, så nära stämpeln som möjligt.


När du klippt klart, tar du bort pappret som är på andra sidan. Denna sida är inte klistrig.


Sen placerar du stämpeln på en akrylkloss. Det finns akrylklossar i olika storlekar, helst ska den vara i samma storlek som stämpeln. Jag har akrylklossar i två olika storlekar och det fungerar bra för mig. Se bara till att hela stämpeln trycks ner och att det blir ett jämt tryck över stämpeln.


Nu är det bara att stämpla som vanligt. Man kan enkelt byta stämplarna och sätta de motiv man vill ha på akrylklossen. Har ni några frågor så är det bara att fråga!


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Ett kort

Det har varit väldigt tyst här på bloggen under helgen. I fredags pysslade jag och gjorde de första julkorten. Sen har jag bara njutit av helgen och inte suttit vid datorn alls. Igår när jag skulle fixa ett inlägg så hade jag problem och kunde inte logga in. Men nu får ni se ett kort som jag gjorde för ett tag sen. Stämpeln är köpt på Panduro.


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Halloween dukning

Om några veckor är det Halloween och då kan det vara roligt att duka lite speciellt. Här har jag hittat många bra tips från Better Homes and Gardens. Jag har Ikeas ljusstakar som de använder på bilderna och tycker att de ger ett mysigt sken. Men till en Halloweendukning så kan de bidra till en lite mer läskig stämning. Det är tjejen bakom Hostess with the mostess som har gjort dukningen.


Eget kollage med bilder från Better Homes and Gardens

Äntligen hemma premiär ikväll

Ni missar väll inte att Äntligen hemma har säsongspremiär ikväll klockan 20.00 på tv4? Denna termin har Äntligen hemma köpt ett hus som de ska totalrenovera både in- och utvändigt. Sen ska huset säljas i det sista programmet. I kvällens program fäller de bland annat träd och kollar efter fuktskador i huset. Sen hjälper de även till att göra en tonårskilles rum mer personligt.



Vinglashållare

Ett bra presenttips till en vinälskare är denna vinglashållare från Sagaform. Riktigt smart, då man inte spiller lika lätt när man ska hälla upp vinet. Den finns bland annat att beställa från Ellos.


Foto: Ellos
Publicerad med tillåtelse

Snyggt i badrummet

Jag tycker det är snyggt när man lägger fina tvålar framme som på denna bild från Åhléns. Det blir lite extra lyxig känsla och det krävs inte mycket för att piffa till det lite extra.


Foto: pressbild Åhléns

Fina muffinsformar

Oftast när jag bakar så gör jag mina goda chokladmuffins, de är jättegoda!! För ett tag sen när vi var och handlade mat så fick jag syn på dessa söta muffinsformar och då de bara kostade 10 kronor, så fick de genast följa med hem. Kommer tyvärr inte ihåg vart jag köpte dem, det var i en mataffär i alla fall. Så nästa gång jag bakar muffins kommer de vara extra fina! Ha en trevlig helg!


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Grön dukning

Förut när jag var inne hos Designtjejen så fick jag som vanligt massor av inspiration. Bland annat visade hon en läcker rosa dukning som hon hittat hos Expressen. Jag var genast tvungen att kolla in deras fyra olika dukningar och fastnade för den gröna dukningen. Fjärilen är en underbar detalj och vaserna och ljuslyktorna gillar jag mycket!



Foto: Expressen

Ordning och reda

Att ha ordning och reda vill nog alla ha. Och idag finns det många snygga förvaringsmöjligheter så att man kan ha ordning på ett fint sätt. En av Ikeas nyheter är den mönstrade tidskriftssamlaren Skrift som finns i grönt och rött. De blir läckra färgklickar som hjälper en att hålla koll på sina saker.



Foto: pressbilder IKEA