Pynt

Idag har jag städat och fixat här hemma och försökt ändra om lite småsaker. En sak som jag gjorde var att lägga tre stycken "bollar" och en blomma på ett fat. Enkelt och snyggt! Det är kul att bara kunna förändra någon liten detalj ibland.

Pynt

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Blomsterarrangemang

Idag har jag pysslat lite och gjort ett eget blomsterarrangemang. Jag blev nöjd med arrangemanget som jag gjorde sist, så jag blev sugen på att göra ett till. Jag tycker om att använda stenar och annat småpynt i blomsterarrangemangen. I detta har jag även ett ljus, vilket jag gillar. Blev nöjd med detta arrangemang också.

Eget blomsterarrangemang

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Contactskåpet

Har du tröttnat på att ha laddare till mobiltelefoner, mp3-spelare, kameror m.m. liggandes framme så finns lösningen. Akvi Home har utökat sitt sortiment och säljer inte bara Contactboxen längre. Nytt är att de även har tagit in Contactskåpet. De har samma egenskaper, att gömma sladdar och kontakter på ett snyggt sätt. Det är Anna Falkenmark som ligger bakom designen av både boxen och skåpet. Contactskåpet finns bara med röd dörr just nu, men i mars kommer man även kunna välja på vit eller ek dörr.

Contactskåpet



Foto: Akvi Home

Maräng

Nu när det är kallare ute så dricker jag mycket te. Jag tycker om stora muggar som rymmer mycket. IKEA säljer dessa muggar som rymmer 40 cl, så de skulle passa mig. Maräng heter de och säljs i 6 delar med 2 muggar, 2 underlägg och 2 skedar. De är billiga och jätte fina tycker jag! Blir nog kanske ett inköp av dem nästa gång jag ska till IKEA. De säljs även i helvitt.

Foto: IKEA
Publicerad med tillåtelse

Motivstämplar

Igår fick jag min leverans med motivstämplar från Pysselmyran. Stämplarna säljs omonterade vilket gör att kostnaden är billigare mot om de skulle varit monterade. Det är bra också för de tar mindre plats då man inte behöver ett handtag till varje stämpel. För alla som gillar att pyssla kan jag varmt rekommendera att ni beställer stämplar ur Pysselmyrans Online Butik. Leveransen gick jätte fort och jag är nöjd med mina stämplar!


Foto: Pysselmyran


Kort

Inspirerad av att Panduro släppte sina nya vårkatalog den 25 januari, så köpte jag lite nya saker hos dem och sen gjorde jag ett eget kort. Tyvärr så är fotograferingen av kortet inte den bästa, kortet ser lite bubbligt ut. Men jag blev nöjd med kortet.

Kort

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Mer alla hjärtans pyssel

Här kommer lite mer tips på pyssel inför Alla hjärtans dag. På Skapligt enkelt finns idéer på hur man kan göra fina kort, presentaskar, chokladkakor, hjärtsmörgåsar och mycket annat hjärtpyssel. Allt är enkelt att göra och det finns beskrivning till varje pyssel.

Skapligt enkelt alla hjärtans pyssel


Eget kollage med bilder från Skapligt enkelt

Barbaras papper

En bok som jag varmt kan rekommendera är Barbaras papper. Förslag till festliga inviter som är skriven av Barbara Bunke. I boken finns mycket inspiration att hämta när man till exempel ska göra inbjudningskort, placeringskort, menyer och gratulationskort. Det finns bra beskrivningar på hur man ska gå tillväga och de flesta sätten är inte speciellt svåra.

Omslagsbild

Foto: Bokus

Eget blomsterarrangemang

Jag skrev härromdagen att jag ville köpa nya blommor. Förut åkte jag till Blomsterlandet för att se om de hade några fina blommor. Jag var sugen på att köpa ett blomsterarrangemang med stenar och nån mer dekoration, men jag hittade ingen som föll mig helt i smaken. Så jag bestämde mig för att göra ett eget arrangemang. Jag köpte en succulent, en glaskruka, silverstenar och en vit böjbar dekorationspinne. Jag hade silvrig dekorationstråd hemma som jag också använde. Resultatet ser ni här nedanför, jag blev nöjd.

Eget blomsterarrangemang

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Servettringar

Har suttit och pysslat lite under kvällen. Har gjort några servettringar med blommor på. De va både enkla och billiga att göra. Blommorna kommer från Lagerhaus och sidenbandet från Panduro. Den stora mörkrosa blomman tänkte jag lägga på bordet som dekoration när jag använder servettringarna. De blev våriga tycker jag, härliga färger! Så nu får jag ta och bjuda hit några gäster på mat. =)

Servettringar

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Badsalt

Jag älskar att bada och härromdagen tog mitt badsalt slut, så förut bestämde jag mig för att göra eget. Det är verkligen super enkelt! Man tar grovt havssalt och rör ner några droppar tvålfärg, som finns att köpa på tex Panduro. Jag tycker det är fint att blanda badsalt i olika färger eller i samma färg, men i olika nyanser i en burk. Vill man att det ska dofta gott kan man röra i några droppar doftolja också. Jag har mitt badsalt i Rajtan kryddburk från IKEA. Har badkulor i en likadan burk. Eget badsalt är ett bra tips att ge bort till en badälskare. Bilden är inte den bästa, mitt badsalt är grönt, blått, lite lila och vitt, men det syns inte så bra på bilden. Och det luktar ljuvligt av jordgubbar!

Badsalt

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Tändsticksaskar

Tändstickor är något som används flitigt nu på vintern då de flesta har mycket levande ljus tända. Det har jag i alla fall. På kvällarna är det ljus tända överallt hemma hos mig, det är så mysigt. Jag tyckte att mina tändsticksaskar va tråkiga och bestämde mig för att göra dem lite roligare för ett tag sen. Jag använde mig av lim och inslagningspapper till paket. Men det går även att använda papper och annat som man känner för. De blev lite roligare tycker jag och nu kan de få ligga framme som en fin detalj.

Tändsticksaskar


Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Hemmagjorda kort

Jag hittade en blogg som jag måste tipsa om! Att ge bort personliga kort uppskattas alltid och har man inte tid själv att göra dem, så kan man köpa och även beställa hemmagjorda kort av Zara genom att maila henne på [email protected]. Vill du ha mer inspiration gå in på Zaras kort och titta. Tjejen är verkligen duktig, hennes kort skulle jag både vilja ha och ge bort! =)

   


Foto: Zaras kort


Blommor

Imorgon blir det nog en sväng på stan, är sugen på att köpa nya blommor. Man kan så enkelt förändra sitt hem lite bara genom att köpa en ny blomkruka. Jag är sugen på att köpa ett fint blomsterarrangemang med flera olika blommor, dekorationsstenar och pynt. Något i stil med bilden här nedanför.

172910-525


Jag har varit inne på
Unik blommor och forms hemsida och fått mig en hel del inspiration. 

 172910-526image527

Foto: Unik blommor och form

Cult Design

Jag fick den nya vårkatalogen från Cult Design härromdagen och fick verkligen vårkänslor! Mycket blommiga mönster och ljusa färger, men även en hel del i den klassiska färgen svart. När lönen kommer blir det nog något ur Viola serien med de mysiga blommorna på. Visar bilder på dem här nedan, visst är de härliga och våriga? För mer inspiration och nyheter kolla in Cult Designs blogg.

 

 

Foto: Frida Berglund och Ulrika Göransson, Cult Design
Publicerad med tillåtelse av Frida Berglund

Servetter

Att göra en speciell dukning som gästerna kommer ihåg efteråt är alltid roligt. Middagen blir roligare när det är fint på bordet. Ett enkelt sätt att piffa upp dukningen är att vika servetterna på ett snyggt sätt. Duni har samlat en rad tips på servettvikningar, bla ett som man kan ha på Alla hjärtans dag som snart närmar sig.

image156 image157

Foto: pressbilder Duni


Välkommen

Välkommen till min blogg som kommer handla om inredning, design, pyssel m.m.

För alla inredningsintresserade så har 
Allt i hemmet en inredningsskola i 13 delar på sin hemsida som man kan ta del av helt gratis.

allt i hemmet