Ett paket till mig

Igår hämtade jag ut ett stort paket som kommit till mig. Det var de tre Billy vaserna från Vit Design som jag vann i Helenas tävling. Efter att vaserna åkt på en liten resa till fel stad så hittade de igår äntligen hem till mig. De är jättesnygga! Ett stort tack till Helena och Vit Design!!


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Studentdukning

På studentmiddagen stod det små söta koppar fyllda med blommor i på borden, jättesött och fint tycker jag! Det är så enkelt, men ändå så fint att göra så!


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Kök i bambu

Tibrokök har designat ett kök i bambu som heter Skala. Inspirationen till designen är hämtad från modern designteknik och uråldrigt kinesiskt hantverk. Bambu är ett kinesiska materialet som består av gräs, men är hårdare än ek och mer ljuståligt än de flesta träslagen.

Jag tycker att köket ser fint ut! Vad tycker ni?



Foto: pressbilder Tibrokök

Dukning i det gröna

När det är soligt och fint väder är det så mysigt att ha picknick i det gröna och äta utomhus! Sköna Hem bjuder på inspirerande bilder på festdukning utomhus.



Foto: Sköna Hem
Publicerade med tillåtelse

Utmärkelse

Söta Emmelie har gett mig en utmärkelse för kreativ bloggare. Tack underbara du! Orden var helt klockrena, det skulle kunna varit jag som skrivit dem, fast till dig tjejen! Förutom att det bara är jag som är galen med min kamera då haha ;) Emmelie är en riktigt trevlig tjej, som dessutom har väldigt bra smak! Det är många gånger som jag har sparat bilder på datorn som jag tänkt visa i inlägg och sen gått in på Emmelies blogg och mötts av just dessa bilder. =)

Emmelies motivering till utmärkelsen:
"Sedan är jag ju varje dag inne hos Johanna och jag tycker att det är en underbar tjej. Alltid så otroligt trevlig och det känns som jag har blivit beroende av mina inlägg från och till henne :-) Hon måste verkligen få en tanke!!! Nu har hon ju skaffat sig en ny kamera och blivit galen (hahahah) så det kommer nog att bli många reportage framöver med massa fina bilder!"

Nu ska jag ge vidare utmärkelsen till två kreativa bloggare. Det finns så många kreativa personer så att endast välja ut två är inte det lättaste, men jag måste så här kommer mina val.
Pysselprinsessan har alltid massa projekt på gång och det är alltid lika roligt att följa hennes kreativitet!
Helenas blogg Room&serve är fylld med härliga inlägg och mycket inspiration! Kolla bara senaste inlägget där hon har arrangerat snittblommor, verkligen snyggt!


Studentkort

Till studenten gjorde jag ett kort. Först gjorde jag ett stort kort som blev fint, men sen skrev jag "Student 2008" och råkade skriva texten för stort, så kortet blev förstört. Så jag fick snabbt göra ett nytt, så här blev det.


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Min nya röda skål

Nu har jag fått hem en av mina vinster, en röd I want candy-skål från Vit Design. Skålen är jättefin och perfekt storlek. Den kommer användas flitigt här hemma!


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Ännu en vinst

Jag verkar ha väldigt tur vad gäller tävlingar just nu, jag som aldrig brukar vinna något annars. Men nu har jag vunnit igen och denna gången var det i Rebeccas smyckestävling och dessutom vann jag första priset! Så himla roligt, jag är jätteglad!! Jag vann ett halsband, armband & örhängen värde 478 kr från Pandia.


Foto: Pandia

Ett litet bord

Jag var inne på BoConcepts hemsida och tittade lite. Då hittade jag detta söta avlastningsbord. Hade det varit billigare så skulle jag kunna tänka mig att ha det ute på balkongen.



Foto: BoConcept.se

Jag vann!

Nu har jag vunnit en tävling från Vit Design, igen! Jätteroligt tycker jag! Denna gången var det Mamamekko som ordnade tävlingen tillsammans med Vit Design och jag vann en röd I want candy-skål.



Foto: Vit Design
Publicerad med tillåtelse

Lycklig

Ni kommer kanske ihåg att jag köpte de svarta Tända & vända från Perlan Living till mamma på mors dag. Jag köpte de vita till mig själv och jag gillar dem jättemycket! Jag köpte även ett pärlhjärta med texten Lycklig som nu står i en av vaserna.


Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Våra uteblommor

I helgen köpte jag några nya zinkkrukor och planterade blommor på balkongen och framför ytterdörren. Detta är en av krukorna.


Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!