Juligt hos Lagerhaus

Här har jag samlat några juliga saker från Lagerhaus som jag tycker är fina. Vill man räkna ner till julafton så passar sifferljusen jättebra! Ha en mysig fredag!


Foto: Lagerhaus
Publicerade med tillåtelse

En röd jul

Härromdagen visade jag mina silvriga favoriter bland Plutoprodukters julsortiment. Idag är det dags att visa de röda sakerna som jag gillar mest.


Foto: Plutoprodukter
Publicerade med tillåtelse

Åhléns jul

Här kommer några bilder från Åhléns pressvisning av julen 2008. Nu längtar jag efter att få ta fram adventsljusstakarna och stjärnorna, det ska bli så mysigt! Har ni börjat pynta än?



Foto: pressbilder Åhléns

En silvrig jul

Plutoprodukter har mycket snyggt i sitt julsortiment. Här har jag samlat några silvriga favoriter. Ett inlägg med deras röda saker får ni se en annan dag.


Foto: Plutoprodukter
Publicerade med tillåtelse

Jul hos Village

Idag är det exakt en månad kvar till julafton. Det ska bli riktigt mysigt att plocka fram adventsljusstakarna och stjärnorna till första advent tycker jag. Här kommer några bilder med härlig inspiration till julen från Village.

Om några av er missat intervjun med mig hos Homepoint så kan ni kolla här.


Foto: pressbilder Village

Veckans favoritblogg - Dahlarna

Så var det måndag igen och dags för att ännu ett bloggtips. Denna veckan vill jag tipsa om Dahlarna som är en inredningsblogg fylld med massor av härliga bilder och bra tips! En blogg som verkligen inspirerar! Så har ni missat den tycker jag att ni genast ska ta er en titt!


En jul i zink hos Perlan

Jag tycker att det är riktigt snyggt med zink och fastnade för nyheterna inne hos Perlan Living. Zinkhusen är jättesöta med detaljerna som gör det där lilla extra och den söta stjärnljusstaken skulle gärna få bo hemma hos mig i jul.



Foto: pressbilder Perlanliving

Jul för alla stilar hos Cult Design

Bland Cult Designs julprodukter finns det något för alla smaker och stilar. De har tre julproduktserier: Tomtejul, Gladjul och Discojul. Min favorit av dessa är Tomtejul, de små söta tomtarna är så fina tycker jag! Men det är även väldigt snyggt att använda Gracilis asfaltsgrå produkter till det juliga röda som på bilden överst till vänster. Vilken av Cults julserier gillar ni bäst? Ha en trevlig fredag!



Foto: Cult Design
Publicerade med tillåtelse

Siffror

Hos Fridas Gård finns det flera olika siffror som man kan köpa till adventsljusstaken. Av dessa gillar jag de översta mest. Vad tycker ni om dem?


Foto: Fridas Gård
Publicerad med tillåtelse

Vinnarna i tävlingen...

Åh så roligt det är att så många har deltagit i tävlingen! De flesta har deltagit i sina bloggar, men jag har även fått en del tävlingsbidrag via mejl. Totalt blev det 107 deltagare och nu har jag lottat fram de tre vinnarna som vinner besticket Peak från Gense.
 
Ett stort grattis till Desiree, Dahlarna och Malin (som deltagit via mejl)!! Tack alla ni som har varit med och tävlat! Jag vill även rikta ett stort tack till Gense för att jag fick möjlighet att tävla ut dessa fina vinster till mina läsare!!


Utmärkelse

Jag har fått en utmärkelse av Linda. Tack snälla!! Jag blev jätteglad! Så här gulligt hade hon skrivit om mig:
"Johanna på Inredning & Pyssel - för sin väluppdaterade inredningsblogg med massor av roliga inlägg och för alla söta kommentarer på min blogg."

Jag ska skicka utmärkelsen vidare till 5 personer och har valt:

Designtjejen - Min absoluta favoritbloggare! Ingen inspirerar så mycket som Emmelie med alla härliga tips och idéer! Dessutom är hon en riktigt trevlig och go tjej!

Husmusen - Den första bloggen som jag läste och det var även den bloggen som låg bakom att jag själv startade min blogg. Frida är en stor inspirationskälla inom fotografering, pyssel och inredning!

Dahlarna - Denna blogg fylls ständigt med vackra bilder och härliga inredningstips. Dessutom bakar hon underbart vackra tårtor!

Perlan - Här finns alltid massor av inspiration att hämta. Pernillas blogg är farlig för plånboken då man alltid hittar massa snyggt som man blir sugen på att köpa!

Camillas nya hem - Camilla fyller bloggen med vackra bilder från sitt hem och skriver på ett personligt sätt som inspirerar mig! 


Tävlingen är avslutad

Det är så roligt att ni är så många som har deltagit i min tävling i samarbete med Gense! Nu är tävlingen avslutad och under dagen kommer jag att lotta fram de tre vinnarna. Vinnarna kommer att presenteras här på bloggen i eftermiddag/kväll så nu är det bara att ni håller tummarna för att jag drar just er!



Eget kollage med bild från Gense
Publicerad med tillåtelse

Sista dagen för att tävla

Idag är det sista dagen som ni kan delta i min tävling tillsammans med Gense. Priset är de fina besticken Peak och imorgon lottar jag fram hela tre vinnare. Klicka här eller på bilden nedan för att komma till tävlingen. Så skynda er att delta om ni inte redan har gjort det!


Eget kollage med bild från Gense
Publicerad med tillåtelse

Siffror till adventsljusstaken

Jag har inte bestämt hur adventsljusstaken ska se ut än, men är sugen på att ha fyra siffror på blockljus. Hos Village finns det siffror i både vitt och rött. Jag tror inte att de är riktigt vad jag söker efter, men jag ska nog ändå ta mig en titt på dem i närmsta butik någon dag och se hur de ser ut i verkligheten. Just nu gillar jag dem i zink bättre. Alla tips på vart det finns fina siffror är välkomna!


Foto: pressbilder Village

Imorgon är det sista dagen som ni kan delta i min tävling, missa inte det!


Veckans favoritblogg - Pyssla mera

En blogg som passar mig som gillar att pyssla är Pyssla mera. En kreativ tjej med massor av härliga pysselideér och inredningstips! Där finns alltid massor av inspiration att få! Just nu är hon på Island i sex veckor för att göra sin praktik. Så nu får vi följa hur hon har det där, vilket är väldigt kul tycker jag!




Missa inte att delta i min tävling om de fina besticken Peak från Gense. Idag är det näst sista dagen att delta.
 

Adventsljusstake

Nu är det 2 ½ vecka kvar till första advent och det ser jag fram emot. Jag tycker att det är så mysigt med alla ljusstakar och stjärnor i alla fönster. Då vi har fler fönster än tidigare i denna lägenhet, så kommer vi behöva köpa lite nya stjärnor och adventsljusstakar. Men jag klagar inte, det ska bli kul att ge sig ut på jakt efter några riktigt snygga!

Jag går även och funderar över hur våran adventsljusstake ska se ut i år, alltså den med fyra ljus att tända. Redan förra året var jag sugen på att köpa eller fixa fyra siffror, men det blev ändrade planer till slut. Men vi får se hur det blir i år. Här är i alla fall lite inspiration från
Country Style. Har ni tips och idéer så säg gärna till! Berätta gärna hur eran ljusstake kommer att se ut i år.


Foto: Countrystyle
Publicerade med tillåtelse

Missa inte att delta i min tävling. Hela tre vinnare kommer att vinna jättefina priser!


Keramik

Jag gillar verkligen keramiksakerna som Karin Eriksson har designat för Cosas. Jag har alltid gillat turkost, så dessa passar mig jättebra. Här ser ni en keramikskål, inne hos Cosas finns det många fler produkter i samma mönster.



Foto: pressbild Cosas

Missa in att delta i min tävling och ha chansen att vinn dessa fina bestick från Gense. Klicka på bilden nedan för att komma till tävlingen.

Tävling!


Nu kan jag äntligen presentera min tävling i samarbete med
Gense. Hela 3 vinnare kommer att vinna de fina besticken Peak, till ett värde på 799 kr per förpackning. Jag har visat dem tidigare här på bloggen och de är riktigt snygga tycker jag! Genom den enkla, men ändå eleganta designen så kan de användas till alla typer av middagar, både till fest och vardags.

Peak är Genses senaste bestickserie och den lanserades i våras. Inspirationen till designen är hämtad från den skandinaviska fjällvärlden. Besticken är precis som bergen formade med spetsar och den mattpolerade rostfria ytan ger ett frostigt intryck. Det svenska företaget Gense grundades 1856 och är ett akrynom av Gustaf Eriksson NySilverfabrik i Eskilstuna. Förutom bestick i rostfritt och silver så tillverkar Gense även gjutjärn och kvarnar.

Så här gör du för att tävla:
Om du har en blogg: Skriv ett inlägg och länka till tävlingen. Du får gärna använda bilden ovan i inlägget.
Tex så kan du skriva "Jag är med och tävlar om besticket Peak från Gense hos inredning.webblogg.se"
Lämna en kommentar i detta inlägg så jag vet att du är med och tävlar. Fyll även i din mailadress när du lämnar kommentaren så att jag lättare kan kontakta vinnarna för adressuppgifter. Obs, mailadressen kommer endast vara synlig för mig!

Om du inte har en blogg: Skicka ett mail till 5 vänner och en kopia till min mail ([email protected]) och tipsa om tävlingen.

Tävlingen pågår t.o.m. tisdagen den 18 november. På onsdagen kommer jag att lotta fram de tre vinnarna. Lycka till!

Veckans favoritblogg - Maria Ulmefors

Om du gillar fotografering så måste du kolla in mitt blogtips denna vecka. Maria Ulmefors tar riktigt vackra bilder, hon är kreativ och skriver personliga inlägg med glimten i ögat. Inte konstigt att hennes blogg vann priset Bästa fotoVeckorevyns bloggala, det är den verkligen värd!


Carlsson Interiör & Design

Det har varit väldigt tyst på bloggen under helgen pga datorstrul, men nu hoppas jag att det ska vara fixat så att jag kan göra iordning det sista inför tävlingen. Det är ju ny vecka så idag är det dags för ett nytt bloggtips. Men det kommer lite senare.

Med spänning har vi varit många som har sett fram emot Malins öppning av hennes webbutik Carlsson Interiör & Design och i fredags var det äntligen dags! Malin har gjort ett kanonjobb och jag rekommenderar er att ta en titt på allt fint som finns i webbutiken.



Skärmdump Carlssoninterior.se

Snart tävling

Inom de närmsta dagarna kommer jag att presentera min första tävling här på bloggen. Jag är jätteglad åt att kunna ha denna tävling och det är tre riktigt fina priser som kommer att vara vinster. Produkterna har visats tidigare här på bloggen och det gör mig extra glad att kunna ge er möjlighet att få vinna så fina saker. Så håll lite extra koll här de närmsta dagarna!



Foto: Martha Stewart

Premiär ikväll för Carlsson Interiör & Design

Ikväll runt 19-tiden öpnnar Malin på bloggen Familjen Carlssons renoveringsblogg sin webbutik Carlsson Interiör & Design. Jag ser fram emot att få se allt snyggt som kommer finnas i den. Malin har en riktigt bra inredningssmak, så jag är säker på att det kommer finnas mycket fint! Jag önskar Malin ett stort lycka till med webbutiken!!



Kollage: Malin, carlssonkarlsson.blogg.se

Ikea Stockholm

Det finns flera snygga vaser bland nyheterna i Ikea Stockholm-serien. Här nedan ser ni tre av dem. Vad tycker ni om dem?



Foto: pressbilder IKEA

Veckans favoritblogg - Designtjejen

Efter över ett års tystnad med mina bloggtips, så återupptar jag kategorin Veckans favoritblogg. Jag har tagit bort alla länkar i menyn till höger och kommer fylla på med bloggtips i denna kategori istället. Kolla även in mina tidigare tips.

Den första bloggen jag vill tipsa om är min absoluta favoritblogg, Designtjejen. Emmelie fyller bloggen med underbara dukningstips, härliga pyssel, massa inredning och hur mycket inspiration som helst. Det finns ingen som inspirerar mig så mycket som hon gör med alla sina smarta idéer. Dessutom är hon en riktigt trevlig och go tjej!

Uppdaterat 2/12-2008: Numera bloggar Emmelie för Äntligen Hemma på TV4´s hemsida, ni hittar bloggen här. Alla gamla inlägg finns dock kvar på gamla bloggen.

Uppdaterat 21/2 2012: Emmelie är tillbaka och bloggar på den första bloggen igen.


Isas julerbjudande

Hos Isa Form finns just nu ett bra julerbjudande tycker jag. Handlar du för 700 kr får du köpa denna tavla för bara 1 krona.



Kollage: Isa Form
Publicerad med tillåtelse av Isa

Tower adventskalender

Hos PID.se hittade jag Tower, en annorlunda adventskalender designad av Christina Von Ahn. Den är ett 136 cm högt torn och varje dag har en egen box som man kan fylla med saker.



Foto: pressbilder PID

Esplanad

Denna tapet från Duro heter Esplanad och är riktigt läcker tycker jag. Jag har tidigare visat en tapet ur kollektionen. Så här beskrivs kollektionen:

"Esplanad är en kollektion för det moderna hemmet med effektfulla fondtapeter i starka färger. Kollektionen innehåller också tapeter i dämpade toner för hela rum. Alla mönster kan kombineras med enfärgade tapeter i matchande kulörer."


Foto: Duro
Publicerad med tillåtelse