Vårat sovrum

I söndags köpte vi taklampan Klappa på Ikea till sovrummet. Den svarta fondtapeten heter Eco y.t.a. Y.T.A står för young, trendy och attractive.

Sovrum
lampa

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Tips på tvätt- och sköljmedelsförvaring

Tack för alla tips jag fick vad gäller mina tvättmedelsburkar och förvaring till sköljmedlet. Jag tänkte att det säkert är fler som vill ha inspiration så jag har samlat tipsen i ett inlägg. Jag har mina tvättmedel i glasburkar och frågade efter tips på hur jag enkelt skulle skilja på det vita och det färgade.

image465

Min första tanke var att skriva vitt och färg på dem med hjälp av bokstäver i dekorplast och det var det många som tipsade om. Myfirstroom har ett bra tips för just tvätt- och sköljmedel. Vill man inte göra bokstäverna själv, så kan man beställa från Myfirstroom. De säljer dessa ord i 3-pack för 130 kr i flera olika färger.

myfirstroom

Vill man inte skriva bokstäver, så kan man göra prickar, ränder, en blomma eller vad man vill. Ett tips är att göra som Sara eller ett tips på Mininredning och klistra på cirklar eller annat.

Jag har burkar i frostat glas med genomskinliga lock och ett alternativ är att klistra snygga papper/tapet i locken. De kan man enkelt och billigt byta ut om man tröttnar. 

Vad gäller förvaring till sköljmedlet så fick jag ett tips på Ikeas glasflaska Slom och den kollade jag på i söndags. Man kan även använda en vanlig flaska med en hällpip för olja/vinäger.

image467
Jag tror jag vet hur jag ska ha det, har inte bestämt mig till hundra procent än men nästan. Bilder kommer när jag har bestämt mig och fixat burkarna och förvaringen till sköljmedlet.

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel, Myfirstroom och Ikea
Publicerade med tillåtelse

Mina nya glas

Jag skrev för ett tag sen att jag ville ha Ikeas Godis mixglas, men att jag bara hade hittat dem i färg. Men förra helgen så fanns de på Ikea när vi var där och jag köpte dem direkt. Jag är riktigt nöjd med dem.

glasGlas

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Ikeaköp

Nu kommer det äntligen lite bilder på våra Ikeaköp. Ett nytt duschdraperi behövde vi och vi valde ett vitt mönstrat. Det blev jättesnyggt!

duschdraperi

Badrumsmattan är också vit. Den bryter av snyggt mot det gråa golvet.

badrumsmatta

Vi köpte en tvättkorg med två fack i så att man lätt kan sortera tvätten.

tvättkorg

En toarullshållare blev det också, i rostfrittstål såklart.

toarullshållare

Jag har tänkt köpa nya skålar till vovven ett tag nu och när jag såg dessa så bestämde jag mig genast för att slå till. Det var inte det lättaste att fotografera dem för han var genast där och ville vara med och kolla och äta upp maten.

hundskålar

Jag har några fler saker från Ikea att visa er, men dem får ni se imorgon.

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Blommor

Hoppas att ni haft en trevlig helg! I helgen har det varit fullt upp, så något bloggande har det inte hunnits med. Det blev en tur till IKEA igår igen. Tänkte visa lite bilder senare på vad vi köpte där igår och förra helgen.

I fredags fick jag en bukett blommor. Man blir verkligen glad av en bukett på bordet.
Buketten som jag fick på alla hjärtans dag är fortfarande jättefin.

blommorrosblommor2

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Fix vid tvättmaskinen

Igår fixade jag till sakerna på tvättmaskinen. När vi flyttade in för en vecka sen så ställde jag bara alla tvätt- och sköljmedel ovanpå den. Så här såg det ut innan jag började fixa.

tvättmaskin innan

Jag hällde tvättmedlet i mina nyinköpta
burkar från IKEA. Jag har en burk till vittvätt och en till färgat. Har inte kommit på riktigt vad jag ska göra för att lätt skilja burkarna åt och inte blanda ihop de olika tvättmedlen. Någon som har något bra förslag?

tvättmedel

Så här blev det när jag tog bort alla fula förpackningar och bara hade burkarna framme.

tvättmaskin efter

Jag måste ju ha sköljmedlet framme och den flaskan tycker jag inte heller är fin. Funderar lite på att köpa någon glasflaska som matchar burkarna. Eller har någon ett bättre förslag?

tvättmaskin efter2

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Väggkrok

Jag tycker att det är snyggt med löv och kvistar som dekoration. Bland Plutoprodukters vårnyheter finns denna väggkrok. Jag skulle nog inte köpa den själv, men tycker den är fin. Gillar ni den?

Väggkrok


Eget kollage med bilder från Plutoprodukter
Publicerade med tillåtelse

I vårat vardagsrum

Det är flera som frågat efter bilder på våran nya lägenhet och självklart ska ni få se hur den ser ut. Men just nu vill jag fixa och få lite mer ordning innan jag visar bilder. Men några bilder från vårat vardagsrumsfönster kan ni få se. Vår orkide som vi fick i inflyttningspresent av svärmor blommar för fullt.

Orkide

Den har en jättesnygg kruka också. Gissa om jag blev glad. Orkide är min absoluta favoritblomma! Bredvid den står ljuslyktan från Sagaform som jag fick i julklapp av svärmor och en vit kruka.

Vardagsrumsfönster

Vi köpte ju en del saker på IKEA i lördags. Bland annat tre stora saker. Jag vill inte visa dem riktigt än, måste fixa lite mer först. Men kan visa ett hörn av vardagsrumsbordet som vi köpte. Bilderna är inte de bästa, tog dem lite snabbt imorse klockan sex innan jag skulle iväg till jobbet.

Vardagsrumsbord

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Lexington

Visst ser det härligt ut på bilderna från Lexingtons vårkollektion? När jag ser dem så längtar jag efter picknick en solig vårdag. Om det blir fint väder någon dag så ska jag fylla picknickkorgen som jag fick av prinsen förra sommaren med massa gott och ta med honom och vovven på en picknick.

172910-438
172910-441
172910-437

Foto: pressbilder Lexington

Marimekkoskålarna i nya färg

Det är nog inte många som har missat Marimekkoskålarna. De har nu kommit i två nya färger, svart och turkost. Här kan ni se dem i massa olika färger. Vilken färg gillar ni mest?

Marimekko


Eget collage med bilder från Dukat bord

Alla hjärtans dag

Vi har flyttat i helgen så därför har jag inte haft tid att skriva något inlägg. I torsdags, på alla hjärtans dag, så hade prinsen köpt blommor och choklad till mig. ♥ Jag tog kort på dem förut, så ni får se en liten skymt av vårat kök. Vi har den snygga Eco artist tapeten.

alla hjärtans dag

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

I mitt kök

Det har packats för fullt hemma inför flytten. Jag passade på att fotografera några saker innan jag packade ner dem. Min chipsskål fick jag i inflyttningspresent av en kompis för flera år sen. De små vita faten från Granit använder jag till att lägga tepåsen på när den är använd.

Chips

Den söta äggkoppen med ben fick jag i födelsedagspresent av mina kära syskon för några år sedan. ♥

äggkopp

Jag hittade mina servettringar när jag tömde köket på saker. De kommer jag nog duka med nu i vår, de är i riktigt härliga färger! Vill ni se mer bilder på dem och hur jag gjorde dem kolla här.

servettringar

Igår var det ju alla hjärtans dag och då passade jag på att ta kort på mitt guldhjärta.

guldhjärta

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Glasunderlägg från Koziol

Innan jul så köpte jag de snygga glasunderläggen från Koziol som var ett av mina julklappstips. De är riktigt snygga tycker jag! Med dessa bilder vill jag önska er alla en trevlig alla hjärtans dag! Ta hand om varandra! En extra stor hälsning vill jag skicka till min älskling och familj, ni är bäst! ♥

glasunderläggglasunderlägg2

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Kärleksalbum

Har du inte fixat något till din älskling tills imorgon då det är alla hjärtans dag så har jag ett tips. Förra året så hade jag gjort iordning ett kärleksalbum till min prins. Jag hade pyntat sidorna med kort och text från fina stunder som jag vill minnas. Jag hade bara börjat på det och fyller på det allt eftersom. Jag pyntade även utsidan på albumet. Jag har visat det tidigare, så detta blir en liten repris för några av er.

image52

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Skrivbord

Vi behöver ett skrivbord till nya lägenheten och jag hittade Jonas hos IKEA. Det är enkelt, men ändå snyggt. Det finns i björk och ek. Jag skulle dock vilja ha lite mer lådor och skåp för förvaring.

Jonas

Foto: Ikea
Publicerad med tillåtelse

Enstaka blommor

Det är snyggt att placera enstaka blommor i flera vaser bredvid varandra. 

172910-416

Foto: SIA

Inredningskurser

Jag har länge varit sugen på att läsa någon inredningskurs och har kollat runt bland många olika. Men nu tänkte jag vända mig till er kära läsare. Har ni gått någon inredningskurs/utbildning? Vad tyckte ni? Har ni hittat någon som verkar intressant? Har ni några tips?

Jag vill ha massor av tips på kurser inom inredning, design och liknande. Det spelar ingen roll om det är en distanskurs, utbildning eller en kurs i en liten stad. Om jag får många tips, så tänkte sammanfatta dem i ett inlägg, för jag tror säkert att det är fler som är sugna på att läsa inredningskurser.

ros

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Godis glas

Jag skulle vilja ha nya små glas. Jag har tittat på IKEA´s glas Godis mix och de gillar jag. De är enkla, men ändå lite speciella med mönstrena på. Sist jag var på IKEA så fanns de bara i färg, det är de med svart mönster som jag vill ha.
Godis mix


Foto: Ikea
Publicerad med tillåtelse

Vit dukning

Att duka i vitt känns rent och fräscht. Med blommor som dekoration förhöjer man dukningen ännu mer. SIA inspirerar med sina bilder från kollektionen Unforgettable wedding.

172910-413172910-414172910-420172910-415

Foto: SIA

Detaljbilder vardagsrum

Jag har visat bilder från mitt vardagsrum tidigare och nu har jag fotograferat massa detaljer i rummet som jag tänkte visa er.

Detaljbilder vardagsrum
Hylla
Blommor
Spiegelau

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Vårigt hos SIA

Det ser så härligt ut på altanen på bilden från SIA. Dessa bilder är ur vårkollektionen Essential whites.

172910-417
172910-424

Foto: SIA

Färgglatt hos SIA

Hos SIA hittade jag dessa härliga bilder. De färgglada sakerna ur kollektionen Zest of summer fick mig att längta efter sol och vår ännu mer!

172910-423172910-424172910-421172910-422

Foto: SIA

Badrumsinspiration Ellos

Jag var inne på Ellos hemsida och gjorde ett inspirationskollage till badrum. Kollaget går i svart tema. Vill man köpa saker hos Ellos så ska man passa på nu då de har 20% på utvalda heminredningsprodukter.

Badrum Ellos

Spegelskåp 699 kr
Badrumsset i två delar 199 kr
Underskåp 599 kr

Eget kollage med bilder från Ellos
Publicerad med tillåtelse

Min hall

Nu tänkte jag visa er ytterliggare ett rum hemifrån mig, min hall. Det är inte så mycket att se, men några bilder kan ni få se. I hallen står min byrå från Ikea. På den står en vas från Dimoda med en blomma i från Ikea, ett ljusarrangemang och tre små krukor från Ikea. Lampan på väggen är från Ikea, den har utbytbar framsida som jag har visat tidigare.

Hall

På hatthyllan har jag en korg med vantar och lite annat smått i. Och där är även den blommiga lådan med vovvens saker i.

Lådor

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Flower Power

Igår skrev Designtjejen om några böcker som hon gärna skulle vilja ha. Bland dem var boken Flower Power och den har jag, så därför lovade jag henne att visa några bilder ur den så hon vet vad hon köper. Jag rekommenderar boken skarpt, det finns mycket inspiration att hämta och man blir riktigt sugen att fixa blomsterarrangemang.

Flower Power



Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Shaker

Hos ILVA finns serien Shaker i valnötsfaner. Jag har märkt att jag gillar valnötsfaner väldigt mycket just nu och tittar lite extra på produkter i det träslaget.

Shaker


Foto: ILVA

Mitt sovrum

Nu har jag äntligen fixat så att jag kan föra över bilder från kameran till datorn igen. Så nu ska jag visa mer bilder från min lägenhet. Sovrummet är egentligen en klädkammare, men jag har använt det som sovrum. Det är så skönt att få undan sängen. Det enda jag har haft där inne är en säng och en hylla ovanför. Det har varit rätt mysigt att sova därinne, men det ska bli jätteskönt att vi får ett riktigt sovrum i nya lägenheten.

Sovrummet
Hylla sovrum

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Kvik

Jag var inne på Kviks hemsida och hittade en hel del inspirerande bilder som jag tänkte visa er. Först är det en bild på köket Marrone. Jag gillar materialet på skåpen.

Kvik

Badrumsskåpen Terra är riktigt snygga tycker jag! Stegen att hänga handdukar på gillar jag också.

Kvik badrum

Skåpen Nero är svarta. De är snygga, även om jag ändå gillar vitt bäst.

Kvik badrum2

Mano heter skåpen nedan. Det är riktigt snyggt med vita luckor! Och kolla på det stora härliga badkaret.

Kvik badrum3

Här är Mano högglans i ett kök.

Kvik kök2

Foto: Kvik
Publicerade med tillåtelse

Våren hos Ikea

Jag tycker det är snyggt med zinkgrejer ute på balkongen eller altanen. Hos IKEA finns en söt zinklåda med handtag som jag gillar. Jag hittade även en matchande vattenkanna och blompinnar.

Våren Ikea


Foto: IKEA
Publicerade med tillåtelse

Svenssons i Lammhult

Svenssons i Lammhult har en fin byrå som skulle passa bra som TV-bänk. Arctic heter den, men lite väl dyr är den tycker jag. Då finns det liknande modeller som är billigare.

172910-389

Foto: Svenssons i Lammhult

Vita tapeter hos Duro

Det är fint med vita tapeter tycker jag. Hos Duro hittade jag tapeterna Cornelia och Esplanad. Vad tycker ni om dem?

cornelia
 
esplanad

Foto: Duro
Publicerade med tillåtelse

Dimoda

För ett tag sen fick jag en fråga från Emma om jag kunde skriva lite om Dimoda, då de ska öppna en butik i hennes stad. Hon hade sökt på nätet efter butiken och hamnade bla på min blogg. Att Emma frågade just mig passar bra då jag har jobbat i en av Dimodas butik under några månader.

Namnet Dimoda kommer från Italien och betyder trender. Företagets målsättning är att kunden ska kunna köpa tuffa och tidlösa inredningssaker till hemmet för ett bra priser. Och jag tycker att de har rätt så bra priser. De har väldigt bra rea, som tex så har de precis haft 35% på allt i butiken här i stan. Och det gällde även vårnyheterna.

Jag tycker att de har många fina saker, bland annat så finns det Marioprodukter. De har många färdiga ljusarrangemang i cellofan i butikerna, som vi sålde mycket av när jag jobbade där. Det verkar som att många tycker att det är en bra present att ge bort eller kanske unna sig själv.

172910-385
172910-386
172910-387
Ljusfat
Ljuslykta

Syrrans presenter
Svart fat

Vas Dimoda
Lila hög vas


Deras hemsida är under uppdatering, men jag hittade en länk där det stod endel om företaget. Jag kommer inte ihåg exakt vart alla deras butiker finns, men de finns bland annat i Kungsbacka, Karlstad, Partille, Västra Frölunda, Eskilstuna, Hyllinge och Burlöv.

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!