Till trädgården

Om jag hade en trädgård så skulle jag gärna ha en sån här till fåglarna. Den är enkel, men riktigt snygg och kommer från Eva Solo.
mat till fåglarna


Foto: Eva Solo

Vårat Ikeaköp

Som de flesta av er gissade så har vi köpt rottingfotöljen. Till den köpte vi en nackkudde och och fårskinnsfäll. Den är jätteskön att ligga i och fin är den också, så vi är jättenöjda!

Liggfotöljen


Foto: © privat

Ikeaköp

Igår åkte jag till Ikea och köpte några saker som jag länge velat ha. Hade tänkt visa bilder för er idag, men har inte hunnit med att fotografera. Jag tog bara en snabb bild, så att ni får en liten skymt av sakerna som jag köpte. Mera bilder kommer imorgon. Ser någon vad det är jag köpte?

Ikeaköp

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Snyggt på väggen

Tack vare Designtjejen hittade jag det danska företaget Make up the wall som har schabloner och wallpapers. De har mycket snyggt på hemsidan och precis som Emmelie så fastnade jag för bilden nedan. Det var riktigt snyggt! Vill ni se mer fin väggdekoration så tycker jag att ni ska kolla in Emmelies hall.

172910-578


Foto: Make up the wall

Utemöbler

Nu längtar jag verkligen efter att våren ska komma på riktigt och att det ska bli varmare och soligare! Jag vill fixa iordning ute på balkongen och göra det mysigt. Vi har inte så stor balkong, så möblerna får inte vara för stora. Ikeas stolar Äpplarö tycker jag är fina. Borden i den serien tycker jag dock är lite för stora och klumpiga för våran balkong, men serveringsvagnen tycker jag är snygg. Fast den ska vi inte ha på vår balkong. En liknande stol som också finns hos Ikea är Tärnö. Det finns ett bord i lagom storlek i serien, men den hittar jag inte på hemsidan. Vad tycker ni om dem? Vilken stol är finast?

Utemöbler


Eget kollage med bilder från Ikea
Bilder publicerade med tillåtelse

Fototapeter

Jag var inne på Rustas hemsida och kollade lite. En nyhet för mig är deras fototapeter. Jag hittade många fina.

fototapeter


Eget kollage med bilder från Rusta

Ljusfat

Härromdagen var syrran här och då fixade vi iordning ett ljusfat med de rosa hjärtanen på. Både fatet och hjärtana är köpta på Dimoda.
Rosa hjärtan

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Slätthult

Ikea har kommit med tre nya självhäftande dekorationer i serien Slätthult. Jag gillar den översta, som finns i två olika färger, men min favorit är ändå en av de gamla Slätthult som jag skrivit om tidigare. Vad tycker ni om dem?

Slätthult


Foto: Ikea
Publicerade med tillåtelse

Inflyttningspresenter

När vi flyttade in i lägenheten så fick vi många fina inflyttningspresenter. Jag har tänkt ett tag att jag ska visa dem för er, men det har inte blivit av. Men nu har jag äntligen fotograferat presenterna och gjort några kollage.

blomsterarrangemanglila orkidé
grå kopp
ljusvit orkidé

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Våran hall

Idag tänkte jag visa bilder från våran hall. Så här ser ytterdörren ut. Jag gillar att det är ett fönster ovanför dörren som gör hallen lite ljusare.

ytterdörr

Vi har tre stora garderober med överskåp i hallen. Till höger på kortet ser man en skymt av
sovrummet och Eco y.t.a tapeten.

garderober

En närbild på handtaget till garderoberna.

handtag garderob

Mitt emot garderoberna är vår hatthylla och skoställ. De är från Ikea och matchar handtagen på garderoberna.

hatthylla

Hatthyllan och skostället från andra hållet, jag stod inne i sovrummet och tog bilden. Här ser ni vårat klinkersgolv.

hatthylla2

Byrån Kullen från Ikea står i hallen även i denna lägenhet.

byrå

En närbild på sakerna som står på byrån.

på byrån

Här ser ni hur hallen ser ut. Den vita dörren till höger är till klädkammaren.

hallen

En bild på hallen, men lite längre bort. Som ni ser börjar Eco artist tapeten här, den har vi i köket.

eco tapet

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Ett grönt paket

När jag ger bort presenter så vill jag även att utsidan på paketet ska vara fint. Man kan dekorera paketen med det mesta, det är bara att använda fantasin. Detta gröna paket har jag pyntat med en stjärna, jag tror att det är tänkt att den ska hänga i julgranen egentligen, men jag tyckte att den passade bra så här. Enkelt, men fint.

Grönt paket

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Min nya zinkkruka

Härromdagen kom min älskade mamma och syster förbi, de hade köpt med sig en present till mig. Jag fick en jättesnygg zinkkruka med penseér att ha ute på balkongen. Den kommer passa perfekt därute! Tack snälla söta ni! ♥

zinkkruka
blomma
zinkblomma i zinkkruka

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

NeXtime

Klocktillverkaren NeXtime har nu lanserat sina vårnyheter. Företagets ambition är att klockorna ska vara både praktiska och prydande. De har sitt huvudkontor i Harlem.

NeXtime


Eget kollage med bilder från NeXtime