Vårnyheter hos SIA

Nu finns SIA´s vårnyheter ute i butikerna och det är mycket snyggt tycker jag! Som vanligt har de skapat flera kollektioner och denna vår är det fyra stycken: Pearly Blue, Neutrals & Naturals, Black Contrast och Spring Flowers. Vilken kollektion gillar ni mest?


Foto: SIA

Iittalas vårnyheter

Bland Iittalas nyheter för våren så finns det två riktigt härliga färger, apple green och purple. Båda färgerna skulle gärna få flytta hem till mig för de känns så våriga och härliga!


Foto: pressbilder Iittala

Hanna Werning i ny färg

Hanna Werning fortsätter att producera nyheter i sin populära serie Hanna för Rörstrand och det fungerar varje gång tycker jag. Vårens nya färg är denna härliga lila och jag måste säga att jag blir riktigt sugen på ett köp! De kommer att finnas i butikerna vecka 12.


Foto: pressbilder Rörstrand

Lucy

En av nyheterna hos PID är fatet Lucy. Det finns i en rad olika färger och varje fat är tillverkat för hand i laserskuren akryl.


Foto: pressbilder PID

Veckans favoritblogg - Emelie Ohlsson

Denna veckan vill jag tipsa om en riktigt duktig tjej som jag vet inspirerar många. Emelie Ohlsson jobbar som fotograf och tar fantastiska bilder! Ja ni ser ju några exempel här nedan som hon har i sin header. Har ni missat henne tycker jag att ni ska kolla in hennes blogg och hemsida.


Skärmdump emelieohlsson.blogg.se
Publicerad med tillåtelse

H&M - Fashion for your home

Idag släppte H&M sin inredningskollektion på nätet. De har satsat på att det ska finnas något för alla stilar och har därför fyra olika inriktningar: graphic, colourful, natural och classic.


Foto: pressbilder H&M

Väx up

Bland Hemtex vårnyheter finns detta nya mönster som heter Väx up. Det går att köpa som gardinkappa och gardinvepa. Riktigt vårigt och snyggt tycker jag!


Foto: pressbilder Hemtex

Veckans favoritblogg - Skönt Hemma

Förra veckan frågade jag efter tips på bra bloggar, men fick inte speciellt många tips. Så nu vill jag ha mer tips på inspirerande bloggar! Lämna en kommentar eller skicka ett mail till [email protected].

Ett av tipsen som jag fick var den nystartade bloggen Skönt Hemma. Det verkar vara en jättebra blogg med massa bra pysseltips och fin inredning.


Alla hjärtans dag tips

För två år sedan gjorde jag ett kärleksalbum till min älskling och gav till honom på Alla hjärtans dag. Jag hade pysslat ihop framsidan, baksidan och även några sidor i albumet med text och bilder. Jag fyller på albumet allt eftersom med fina minnen och stunder som vi har tillsammans. Detta tips går ju såklart att använda till sin mamma, kompis eller vem man vill. Klicka här för att kolla på mitt album.

Jag har inte haft tid att fixa iordning inlägg med alla hjärtans dag tips, men kan varmt rekommendera Emmelies blogg Designtjejen. Hon har under veckan fyllt bloggen med massor av tips inför morgondagen. Och Emmelie visar att det inte krävs mycket för att få det fint, hennes tips är enkla och även den som är ute i sista stunden hinner med att fixa dem.


Skärmdump Designtjejens blogg

Veckans favoritblogg - Hanna Björkstedt

En tjej som är en riktigt duktig fotograf är Hanna Björkstedt. Så om du har missat hennes blogg och hemsida med alla vackra bilder, tycker jag genast att du ska ta dig en titt! Det jag gillar extra mycket med Hannas bilder är det vackra ljuset!


Det finns så många bra bloggar, så därför skulle det vara roligt med lite bloggtips från er också! Vad har ni för favoriter? Kanske hittar jag några nya favoriter genom era tips och kan tipsa dem vidare till er bloggläsare genom mina bloggtips varje vecka. Tipsa antingen genom att lämna en kommentar eller så kan ni skicka ett mail till [email protected]

Mina burkar har fått ett nytt utseende

I söndags pysslade jag och förändrade utseendet på mina tvättmedelsburkar. Jag gillar verkligen bokstäverna som jag har på kaffe- och teburkarna, så därför använde jag dem till dessa burkar också. Jag blev riktigt nöjd med resultatet.


På bilden nedan ser ni hur burkarna såg ut innan jag satte på bokstäverna. Då hade jag klippt ut två cirklar i olika färger och satt i locken för att skilja på vitt och färg.


Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Bokstäverna som jag använde finns att köpa på Panduro.


Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Veckans favoritblogg - Cactusvit

Mitt bloggtips denna vecka är Cactusvit, en blogg fylld med inredning och massa snygga bilder hemifrån ett vackert hem. Så ta er en titt där tycker jag!