Cult Design diskmedelflaska

Jag har länge gått och tittat på Cult Designs diskmedelflaska, men det har inte blivit något köp. Men efter att ha tittat bland alla de snygga höstnyheterna så bestämde jag mig för att slå till och köpa diskmedelflaskan. En ny asfaltsgrå Gracilisljusstake och en vit liten kub fick också följa med mig hem tillsammans med ett trefat i trä.

Cult Design diskmedelflaska

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Veckans favoritblogg v.34

Mitt bloggtips denna vecka är Isa. Många av er känner säkert igen Isabelles snygga skräddarsydda tavlor som jag har tipsat om tidigare. Nu är hon även aktuell som formgivare för More of Scandinavias nya serie Bird Tree. Läs mer om det här.

Isa

Nyheter från Bolia

Bolia har kommit ut med sin nya katalog för 2008. Deras designteam består av danska och internationella formgivare. De har designat många snygga nyheter. Här kan du kolla i den nya katalogen på internet.

Nyheter från Bolia


Eget collage med bilder från Bolia.com

Kaffeburk

För ett tag sen köpte jag en ny burk på Hemtex. Jag har kaffe i den och tänkte skriva "kaffe" på den med svart text. I bakgrunden ser ni mitt olja och vinägerset med salt- och pepparkar från Sagaform och mina grytlappar.

Kaffeburk

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Veckans favoritblogg v.33

Att besöka Malin på bloggen Inspiration & design är mitt tips denna vecka. Hon håller ständigt på med nya projekt i hemmet. Det finns mycket inspiration att hämta på hennes blogg.

image122

Höstnyheter Cult Design

Nu har Cult Design kommit ut med sina höstnyheter och jag är lika imponerad som vanligt. Det finns massa snygga nyheter som jag vill ha! Jag gillar den nya gråa färgen som finns på en del av de nya produkterna. Kolla in hemsidan och bloggen för mer bilder och inspiration.

Höstnyheter Cult Design


Eget collage med bilder från Cult Design
Publicerade med tillåtelse

Veckans favoritblogg v.32

En dag försent kommer mitt bloggtips för vecka 32. Men bättre sent än aldrig heter det ju. Jag vill tipsa om I hemmet som flera av er säkert tidigare kännt igen på bloggen Silkeslen. Nu har hon skaffat en ny blogg om inredning och design.


Svart fat

Kommer ni ihåg den svarta ljuslyktan med vita blommor på som jag har köpte på Dimoda i våras? Nu på rean köpte jag ett likadant fat.

Svart fat
Ljuslykta

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Lila hög vas

Dimoda har just nu 75% rea på nästan allt i butiken och där köpte jag några saker till kanonpriser. Till exempel så köpte jag denna lila höga vas med kvist för endast 50 kronor. Och ändå är vasen en av höstens nyheter. Ett riktigt bra fynd tycker jag.

Lila hög vas

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Plutoprodukter

Som jag berättade härromdagen så gjorde jag några inredningsinköp i tisdags. Det är rea i stan och jag gjorde några riktigt bra fynd. Jag har ju redan avslöjat att jag köpte två saker från Plutoprodukter, så de visar jag först. Jag köpte ett servettställ och en blompinne. Bilder på de andra sakerna kommer också komma.

Plutoprodukter

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Köksfönster

Idag har jag fixat till det lite i mitt köksfönster. Jag åkte till Blomsterlandet och köpte en blomma med kruka till och även en ny kruka till orkidén. Hissgardinen är köpt på Hemtex.

Köksfönster

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Picknick

Jag har velat ha en picknickkorg i flera år, men det har aldrig blivit att jag har köpt en. Men när jag fyllde år så fick jag en av min älskling. Jag har velat ha en korg med tyg i och denna va precis så som jag ville ha den! I veckan hade vi picknick och invigde korgen. På bilden synds även den färgglada soldynan som jag fick av mamma i present.

Picknick

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Veckans favoritblogg v.31

Camillas nya hem är mitt bloggtips denna vecka. Bloggen är fylld med inredning och inspiration. Allt skrivs på ett personligt sätt. Så ta dig en titt om du missat denna blogg.

image114

Muggar

När jag fyllde år för ett tag sen fick jag svartvita muggar av mina kusiner. De är väldigt snygga tycker jag!

Muggar

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Kortpyssel

I helgen var jag på bröllop. Jag hade fått i uppdrag att fixa kortet till brudparet. Då de skulle få pengar, så tyckte jag att det var kul att göra en "ficka" att stoppa ner pengarna i. Jag använde mig av ett grått papper som bas och gjorde en beige kant på fickan. Jag klistrade fast fickan inuti kortet och satte sen på ett blommigt klistermärken som en bård. Det är enkelt, men väldigt snyggt att göra så tycker jag! En kul detalj!

Pengaficka

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!