Eva Solo

Eva Solo har designat många snygga och stilrena produkter.

Eva Solo

Mjölk- och sockerset är designat av Eva Solo, Claus Jensen och Henrik Holbaek. Mjölkkannan har en droppfri kant och kan även värmas direkt i micron. Sockerkannan har en inbyggd doserare på en tesked, varje gång man ska hälla socker matas en tesked fram.

Termomuggarna i dubbelväggat porslin har Eva designat själv. De håller kaffet varmt länge och ser även till så att man inte bränner fingrarna.

Vitlökspressen har Eva designat tillsammans med Claus Jensen och Henrik Holbaek.


Eget collage med bilder från Eva Solo

Veckans favoritblogg v.22

Denna vecka vill jag tipsa om Inredningsbloggen. Pethra uppdaterar bloggen flitigt, den fylls ständigt på med inspirerande inlägg om inredning och smarta tips för hemmen. Jag tror inte att det är så många som har missat den, men har du gjort det så tycker jag att du ska ta och besöka den!

Veckans favoritblogg v.22

Tips till Mors dag

På söndag är det Mors dag. En blomma är alltid en uppskattad present. Vill du göra det lite extra speciellt så kan du ordna ett eget blomsterarrangemang. Det är både lätt och billigt. Oftast så behövs det inte särskilt mycket för att det ska bli ett snyggt arrangemang. Använd fantasin!

Blomsterarrangemang

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Till balkongen

Är du trött på de vanliga vita blomlådorna på balkongen, så har jag ett tips på krukor i zink med krukhållare till. De finns att köpa på Lagerhaus. Vill du ha fler tips till balkongen kan du kolla in Lagerhaus balkongsida.

Till balkongen

Foto: Lagerhaus
Publicerade med tillåtelse

Veckans favoritblogg v.21

Denna vecka vill jag tipsa om en blogg som jag nyss har hittat. Den inspirerade mig direkt. Familjens Carlssons renoveringsblogg låter oss följa med under renoveringen av deras hem.

image99

Syrrans blomsterarrangemang

Sist när min syster var hemma hos mig så ville jag fixa till ett blomsterarrangemang som såg tråkigt ut. Några blommor hade vissnat i krukan och det såg tomt ut. Syrran visste genast vilka färger hon ville att det skulle ha: silver, rött, vitt och rosa. Och så fick det bli också. Vad hon kan min syster! ♥ Det är hon som får ta åt sig all ära för arrangemanget.

image96

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Season

Härromdagen fick jag ett nyhetsmail från Dukatbord. Jag fastnade genast för kollektionen Season från BodaNova. Jag gillar de härliga färgerna och det fina bladmönstret. Serien består av glas, assietter och tårtfat i fyra olika färger.

Formgivaren Barbro Wesslander säger så här om serien:
"Jag vill att Season ska inbjuda till färgstarkt mingel och fantasifulla fester. Dekoren är en tolkning av klöverblommans blad. Låt dig inspireras"

image95

Foto: pressbilder BodaNova

Ljuslykta

Idag tänkte jag visa er en ljuslykta som jag har hemma. Jag gillar mönstret på den. Den är köpt på Dimoda för någon månad sen, den är en nyhet i deras vårsortiment. Ljuslyktan finns även i en lite mindre storlek och de har en vas med samma mönster på.

Ljuslykta

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Kuddar

Jag är sugen på att köpa nya kuddar till sofforna. Funderar på att köpa tyg och sy dem själv. Då får jag dem precis som jag vill, plus får ett litet pysselprojekt och det är alltid roligt. Jag tänkte visa er mina två favoritkuddar här hemma. Jag gillar både mönstret och formen på dem. De är köpta på Indiska förra sommaren.

image93

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Present till badälskare

En enkel och billig present är att göra eget badsalt. Perfekt till den som gillar att bada. Häll badsaltet i nån snygg flaska och knyta ett snöre runt. Beskrivning på hur man gör badsalt har jag visat tidigare, se här.

image91

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Veckans favoritblogg v.20

Ljuvligt hemma är en blogg fylld med inspiration! Den bjuder på massa ljuvliga inrednings- och pysseltips. Därför är den min favoritblogg denna vecka. Har ni missat den så tycker jag genast att ni ska besöka den!

image90

Ljusarrangemang & trevlig helg!

Jag lovade att visa er hur ljusarrangemanget som jag valde att ha här hemma ser ut, så här kommer nu en bild på det. Så här får det se ut ett tag, det dröjer nog inte så länge innan jag kommer bli sugen på att ändra om det lite.

Jag vill även önska er en trevlig helg!

image88

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Hus & hems inredningstips

Genom ett tips på bloggen Hemmariket så bestämde jag mig för att besöka tidningen Hus & hems hemsida. Där kan man bland annat kolla på webbTV och få inredningstips. Här får man inspiration om färgsättning, ljus, hur man kan inreda balkongen och andra tips för hemmet.

image87

Vaser från Lombok och IKEA

När jag igår visade några nyheter från Lombok, så visade jag bland annat en vas. Maria som har bloggen Mariakoden såg likheter med en vas från IKEA och visst håller jag med henne.

Vad tycker du? Vilken gillar du bäst?

Mina vase


image86

Foto: Lombok.co.uk och IKEA.se

Lombok

Jag har tidigare tipsat om det engelska företaget Lombok. Jag var inne på hemsidan och hittade flera snygga nyheter. Många av deras produkter går i bruna nyanser.

Mina vase Mina candle pot Floral-embroidered linen cushion

Foto: Lombok.co.uk

Era favoritarrangemang

När jag för några dagar sedan visade olika varianter av ljusarrangemang som jag testat så frågade jag er vilken ni tyckte va finast. Jag har fått många olika svar från er, men det är två stycken som ni verkar ha gillat bäst. Det är ettan och trean.

De två arrangemangen är de som jag också gillar bäst. När jag skulle bestämma vilken jag skulle ha här hemma så valde jag nästan ettan, fast jag bytte ut den svarta sanden mot stenar. Jag har haft svart sand i skålen ett bra tag nu, så jag var sugen på att ha något annat i den. Jag ville även ha det höga ljuset då det har varit bara låga saker i skålen tidigare. Bild på mitt nuvarande arrangemang kommer att visas här på bloggen.

image85


Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Veckans favoritblogg v.19

Med sina fina bilder och härliga tips inspirerar Saravillfara verkligen. Hon skriver om inredning och annat som händer i hennes liv. Saras blogg är personlig och inspirerande, därför är den min favoritblogg denna vecka.

Uppdaterat 2/12-2008: Sara har bytt bloggadress, den nya bloggen hittar du här.


Ljusarrangemang

Jag har tidigare visat er två av mina ljusdekorationer här hemma. Jag berättade att jag skulle piffa till arrangemanget i hjärtskålen. Härromdagen provade jag några olika varianter. Flera av dem är rätt lika, jag har endast bytt ut någon liten detalj. Vilken tycker du blev finast?

Ha en trevlig helg allihop!

image84

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Era favorittidningar

I ett tidigare inlägg frågade jag er om era favoritinredningstidningar. Det verkar som de flesta av er inte kan få nog av inredningstidningar. Jag har sammanställt era svar och favoriterna tycks vara Allt i hemmet, Drömhem & Trädgård, Plaza Interiör, Family Living, Hus & Hem och Elle Interiör. Några andra tidningar som även nämns av er är Hem Ljuva Hem, Lantliv, Sköna Hem, Residence, Vakre Hjem och Mad & Bolig.

Jag gillar många inredningstidningar, men mina favoriter är Drömhem & Trädgård och Plaza Interiör.

image83

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Kvik

Jag va precis inne på Kviks hemsida och kollade. Jag hittade många inspirerande bilder på kök och badrum, så här delar jag med mig av tre stycken av dem.  

image82


Eget collage med bilder från Kvik

Veckans favoritblogg v.18

Min favoritblogg denna vecka är Secondhandsisters. Anna som driver bloggen skriver om inredning och annat som händer i hennes liv. Förra veckan var det ett repotage i Kuriren med härliga bilder från hennes lägenhet.

image81