Tavla

Igår hämtade jag ut ett paket som jag hade fått. Det var tavlan som jag vann i Mettes tävling. På tavlans baksida kunde jag läsa att det var en spansk blomma som hon fotograferat år 2006 nära en apelsinlund utanför Fuengirola. Tavlan var jättefin och även signerad av Mette. Tack snälla för det fina priset! 


Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Att tavlan var fint inpackat, adressen var fint skrivet och det var en söt målad blomma utanpå gjorde det ännu roligare att öppna. Självklart var jag tvungen att fotografera utsidan av paketet också. 


Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Läsarfråga

Jag fick ett mail från en tjej som heter Veronica för ett tag sen, hon skrev så här:

"Jag har för längesedan fått ett olja och vinägerset från Sagaform, men jag har inte vågat använda det ännu om man ska behandla det på något sätt innan? Mitt ser nästan lite "grådassigt" ut om du förstår hur jag menar, antagligen för att det har stått i kartongen så länge."

Jag har olja- och vinägersetet hemma, men jag har inte behandlat det. Det används varje dag och lite märken har det blivit, men jag tycker att det har hållt sig väldigt bra. Jag har tyvärr dålig koll på detta, så därför ställer jag frågan vidare till er. Har ni någon erfarenhet av detta? Bör man behandla det innan användning? Alla tips är välkomna!


Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Åh så roligt!

Imorse när jag startade datorn möttes jag av en utmärkelse från Iris som har bloggen Inredningskaos. Det blev en riktigt bra start på dagen. Tack snälla du! Titta vilka gulliga ord hon skrev:

Inredning och pyssel - Detta är nog den andra utmärkelsen som jag ger denna blogg, men vad kan jag säga.. den är ju precis lika bra som den var då :) Helt enkelt mycket inredning och mycket pyssel!

Jag skriver som sist jag fick utmärkelsen, jag skickar den vidare till alla er som jag tittar in hos. Ni inspirerar och är värda denna!


Photo explained

Fridas alla snygga kort har nog de flesta sett och nu har hon tillsammans med sin sambo Jonas startat Photo explained. Det är en fotosida med tips för fotografering. De visar olika knep de använder och även bilder bakom kulisserna. En jättebra sida för alla fotointresserade.

På skärmdumpen nedan får vi veta hur det gick till när Frida fotograferade åt More of Scandinavia. Det ser ut som riktigt god glass, men efter att ha läst hur Frida gjorde så blir jag inte sugen på att smaka, det var potatismos hon använde. Läs mer här.



Skärmdump Photoexplained.com

Höstnyheter hos Hemtex

Hemtex har gjort om sin hemsida och jag måste säga att den har blivit bättre. De har även fått in en hel del snygga höstnyheter, bland annat de i kollaget nedan. Bäddsetet är min favorit av dessa. Vad gillar du mest?


Foto: pressbilder Hemtex

Nyheter från Perlan Living

Ni har väll inte missat nyheterna hos Perlan Living? Mina favoriter bland det senaste som kommit in i webshoppen är de snygga dörrmattorna. Men det finns även snygga kuddar och små salt- och pepparhus. För att hålla koll på nyheterna kan man fylla i att man vill ha ett nyhetsbrev utskickat.




Foto: Perlan Living
Publicerade med tillåtelse av Pernilla Larsson

Guldigt halsband

Detta halsband gjorde jag för någon månad sen. Kom på att jag inte har visat det här på bloggen tidigare. Smyckessatsen kommer från Panduro.


Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Utmärkelse

Nu har jag fått en utmärkelse igen och denna gången av Jennys hus. Tack snälla du! Jag skickar den vidare till alla som jag tittar in hos och kommenterar. Ni är värda den allihop!


Ännu en utmärkelse

Oj oj, nu har jag fått denna utmärkelse igen och denna gången var det av Åsa som har bloggen Åsas Formaliteter. Tack så mycket!! Jag blev jätteglad! Det är lika roligt varje gång någon uppskattar ens blogg och det man gör! Ta er en titt inne hos Åsa, där finns mycket inspiration att hämta!

Det här är reglerna för utmärkelsen:
1. The winner can put the logo on her blog.
2. Link the person you received your award from.
3. Nominate at least 7 other blogs.
4. Put links of those blogs on yours.
5. Leave a message on the blogs of the girls you've nominated

Jag har valt att ge den till:
Emmelie
Frida
Pernilla
Dahlarna
Anna
Jennie
Nina



En nyhet hos Panduro

Ni har väll inte missat att Panduros höstkatalog kom ut igår? Jag har suttit och kollat i den och hittade massa saker som jag vill ha. Blev väldigt sugen på att pyssla. En av höstens nyheter som jag blev extra glad över är deras nya omonterade stämplar. De fanns i många söta motiv, kolla bara dem nedanför.




Eget kollage med bilder från Pandurohobby.se

Utmärkelse

Jag har fått denna fina utmärkelse av Emmelie och blev jätteglad!! Jag är inte förvånad att hon har fått den, för hennes blogg är riktigt fin och inspirerande! Så om ni inte har gjort det, så tycker jag att ni ska ta er en titt hos Designtjejen!

Det finns några regler till utmaningen och de är:
1. The winner can put the logo on her blog.
2. Link the person you received your award from.
3. Nominate at least 7 other blogs.
4. Put links of those blogs on yours.
5. Leave a message on the blogs of the girls you've nominated

Så nu ska jag alltså skicka denna utmaning vidare till sju bloggare och denna gången blev det väldigt många fotobloggar, men även några inredningsbloggar. Det är dessa två typer av bloggar som jag läser framför allt. Här kommer mina utvalda:
I hemmet
Tjohalia
Emelie Ohlsson
Hanna Björkstedt
Nevnarien
Mette Ottosson
Blixman



Halsband

När jag fyllde år fick jag en smyckessats av min älskade syster. Så för ett tag sen pysslade vi och då gjorde jag detta halsband, det är så fint! Tusen tack gulliga syster!! ♥


Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Panduros höstkatalog

På tosdag den 21 augusti kommer Panduros höstkatalog. Det ska bli kul att kolla igenom den och få massor av pysselinspiration! Jag klickade hem katalogen för någon vecka sen, så förhoppningsvis ligger den i min brevlåda på torsdag.

Foto: Panduro

Turkost armband

Det var ett tag sen jag visade smycken som jag har gjort, så därför tyckte jag att det var dags att göra det nu. Att jag gillar turkost kan man se på smycken som jag har gjort.


Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Herstal skålar

Dessa skålar från Herstal skulle jag gärna ha hemma hos mig. De har både snygga färger och mönster tycker jag!



Foto: pressbilder Herstal

Lampor från Village

Om du ska köpa nya lampor och gillar bladmönster så tycker jag att du ska ta dig en titt på dessa lampor som kommer från Village. De finns i olika färger och både som runda och fyrkantiga.



Foto: pressbilder Village

Muggar från EM

Muggarna Duo är en av EM´s nyheter för hösten. Det är snyggt med svartvitt tycker jag och de såg sköna att dricka ur. Vad tycker ni om dem?



Foto: Em.com

Rosa

Nytt för hösten vad gäller Cult Designs serie Rosa är att den nu även finns med svart grund och vita rosor. Riktigt snyggt tycker jag! Formgivare för serien är Lovisa Persson.



Eget kollage med bilder från Cult Design
Publicerade med tillåtelse

Taklampa

Jag hittade en taklampa hos Ellos som jag tyckte var fin. Det guldiga palmbladsmönstret matchar insidan av lampan och bryter av snyggt mot det svarta. Vad tycker ni om den?






Foto: Ellos
Publicerad med tillåtelse

Ikeakatalogen är här

Jag vet att det är många som har sett fram emot denna dag, för idag är äntligen den nya Ikeakatalogen här. Man har kunnat kolla i den ett tag på nätet, men det är en annan sak att få hem den. Har du kollat i den än? Vad tyckte du?



Foto: Ikea
Publicerad med tillåtelse

Hanna nu även i brunt

En nyhet för hösten är att Hanna Wernings serie även finns i brunt, så nu finns den i sex olika färger.



Foto: pressbilder Rörstrand

Va roligt!!

När jag gick in på Josefins blogg och kollade förut så fick jag syn på detta. Det är så roligt när folk uppskattar det man gör! Jag blev så glad! Tack snälla för de gulliga orden!! Jag tycker att ni ska gå in på hennes blogg och kolla på alla fina smycken hon gör!


Herstal

Perlan tipsade om Herstal härromdagen och visade så mycket snyggt så jag var tvungen att kolla in hemsidan. Och jag hittade mycket fint!


Foto: pressbilder Herstal

Fjäril löpare

Bland EM´s nyheter finns Fjäril, en löpare i filt. Den finns i vitt och svart och kostar 89 kronor.



Eget kollage med bilder från Em.com

Villages höstnyheter

Nu har Villages höstnyheter börjat komma ut i butikerna. Jag har bara varit in en snabbis och kollat, men ska dit någon dag och kolla mer för det fanns mycket snyggt!



Foto: pressbilder Village

Behåll sommarkänslan

Jag hoppas inte att hösten är här än, jag vill ha sol och värme ett tag till. När vädret är grått och trist får man duka somrigt för att behålla sommarkänslan. Dessa bilder från Martha Stewart inspirerar och känns somriga. Speciellt den första bilden gillar jag!



Eget kollage med bilder från MarthaStewart.com

Gracilis nyheter

Nu har Cult Designs höstnyheter kommit och det går att bläddra i katalogen på hemsidan. Min absoluta favoritserie är Gracilis. Den asfaltsgrå är min favorit, men jag gillar den vita också. En nyhet för hösten är att den även finns i vinrött. Jag har en kub i asfaltsgrått och har länge velat ha det runda fatet. Men nu såg jag fler saker som hamnade på önskelistan i denna serie. Kolla in bloggen och hemsidan för mer inspiration. Formgivare till serien är Björn Nilsson.


Eget kollage med bilder från CultDesign.se
Publicerade med tillåtelse

Rea hos Lombok

Just nu har Lombok 60% rea, så vill ni shoppa hos dem ska ni passa på tom måndag.



Eget kollage med bilder från Lombok.co.uk

Lampa från IKEA

En av Ikeas nyheter är den svartvita bordslampan Ljusåst Usta. Den är lite annorlunda modell mot mina lampor som jag har hemma, den är mycket smalare och nästan en meter hög.



Foto: IKEA
Publicerad med tillåtelse

Pom-poms

Till en fest kan det vara snyggt att pynta med pom-poms i olika färger. Man kan hänga upp dem i taket och även ha dem som servettring. För beskrivning med ord kolla här hos Martha Stewart.



Eget kollage med bilder från MarthaStewart.com

En drink

Så här enkelt kan man göra en drink riktigt snygg. Inspirationen kommer från Brides.com som har många bra tips.



Foto: Brides.com

Babykort

För ett tag sen gjorde jag två väldigt enkla bebiskort, ett till en flicka och ett till en pojke. Enklare än så här kan man nog inte göra kort.



Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!