Veckans favoritblogg - Kattis dagar

Mitt bloggtips denna vecka är Kattis dagar. Det är en blogg fylld med vackra foton och härlig inredning. Så den ska ni ta er titt på om ni har missat tycker jag!


Ett ljus

Så här enkelt kan man pynta med ett ljus, ett fat, ståltråd och pärlor. Enkelt, men väldigt fint tycker jag! Efter att jag tagit kortet så hittade jag några svarta stjärnor som nu ligger på fatet. Bilder på det får ni se en annan dag.


Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Veckans favoritblogg - Kitchenbloom

En blogg som jag har följt länge och som jag bara gillar mer och mer är Kitchenbloom. Lina tar underbara bilder och dessutom är det så roligt att se hur hennes illustrerande utvecklas hela tiden. Hon är riktigt duktig och dessutom skriver hon inläggen på ett mysigt sätt som ofta lockar fram ett leende hos mig.

Uppdaterat 21/2 2012: Lina har numera en egen hemsida där man även hittar hennes nya blogg.

Gnistrande

Finns det något mysigare en mörk vinterkväll än att tända massor av ljus hemma, krypa upp i soffan under en filt och bara mysa? Nej, inte enligt mig!


Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Jag har vunnit

Förra veckan fick jag hem min vinst som jag vann i Dahlarnas tävling i samarbete med Swedish Details. Och nu äntligen har jag fotograferat den fina brickan. Jag blev jätteglad, den var ännu snyggare i verkligheten! Tusen tack till Dahlarna och Swedish Details för det fina priset!!


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Guldigt till julbordet

Detta blir den femte och sista juldukningen från Duni som jag visar. Denna dukning känns väldigt festlig och kan även användas till nyår tycker jag. Vill du duka i någon annan färg än guld, så kan du kolla in de röda, silvriga, gröna och blåa dukningarna som jag har visat tidigare. Vilken dukning gillar ni mest?


Foto: pressbilder Duni

Blå juldukning

Denna blåa dukning från Duni tycker jag är riktigt läcker! Det är snyggt att dekorera med naturens material, som kottar på den här bilden. Jag har tidigare visat dukningar i rött, silver och grönt, så kolla gärna in dem för inspiration. Detta är den näst sista färgen jag tänkte visa. Jag har sparat den guldiga dukningsinspirationen till sist. Vilken/vilka färger kommer ni att duka med på erat julbord?


Foto: pressbild Duni

Utmärkelse

Jag har fått denna utmärkelse av Anna som har bloggen Tomteboanna. Tusen tack snälla du!! Jag blev jätteglad!

"Denne bloggen investerer i och tror på närhet -närhet i rum, tid och forhold! Disse bloggerne er usedvanlig sjarmerende og söte og föremålet er att finne og att vare vänner. De er icke opptatt av utmerkelser og selvhävdelse. Vår håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet vill ena mere vänskap fortplante sig. Var venlig och giv lite extra oppmerksamhet till disse. Giv denne utmerkelse till åtta bloggare och inkludera texten i deras utmärkelse"

När jag fick den härromdagen av Dahlarna, så gav jag den vidare till åtta bloggare. Men denna gången väljer jag att skicka den till alla er som är så gulliga och tittar in hos mig och kommenterar! Utan er vore det inte lika roligt att blogga.


Veckans favoritblogg - Ellas inspiration

Karin på bloggen Ellas inspiration fyller ständigt bloggen med massor av inspiration och smarta idéer. Så den rekommenderar jag er verkligen att besöka! Spana även in hennes andra blogg, hon skriver även för Bohusläningen.


Lykta

Ute på våran balkong står denna lilla lykta och den tänds nästan varje kväll. Jättemysigt tycker jag! Denna bild tog jag för någon vecka sen, då den första lilla snön hade kommit. Nu har vi fått mer snö och det är riktigt fint ute! Ha en mysig tredje advent!


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Gröna juldukningar

Har du tänkt duka i grönt till jul, så kan dessa bilder från Duni kanske ge inspiration. Jag tar tidigare visat röda och silvriga dukningar. Nästa vecka kommer jag visa inspiration på dukningar i två färger till.


Foto: pressbilder Duni

Award

Jag har fått en utmärkelse av Dahlarna. Tack snälla, jag blev jätteglad! Hade jag inte fått den av dig, så hade du varit en av dem jag hade gett den till. Utmärkelsen är på norska och så här beskrivs den:

"Denne bloggen investerer i och tror på närhet -närhet i rum, tid och forhold! Disse bloggerne er usedvanlig sjarmerende og söte og föremålet er att finne og att vare vänner. De er icke opptatt av utmerkelser og selvhävdelse. Vår håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet vill ena mere vänskap fortplante sig. Var venlig och giv lite extra oppmerksamhet till disse. Giv denne utmerkelse till åtta bloggare och inkludera texten i deras utmärkelse"

De 8 bloggare jag väljer att ge denna utmärkelse till inspirerar mig dagligen med alla deras vackra foton, smarta inredningstips och pysselidéer! Dessutom är det åtta trevliga och duktiga tjejer med båda fötterna på jorden. Jag har valt att ge utmärkelsen till (skriver också i bokstavsordning):

Camillas nya hem
Designtjejen
Drömhem
Familjen Carlssons renoveringsblogg
Husmusen
I hemmet
Pyssla mera
Tjohalia



Christmas Fantazy

Den tredje av SIA´s julkollektioner heter  Christmas Fantazy och den är verkligen färgglad. Vad tycker ni om den? Jag tycker personligen att det är kul med lite annorlunda och inte bara traditionella julsaker i rött. Färgerna är riktigt läckra!

Jag har tidigare visat deras röda och vita julkollektioner.


Foto: SIA

Julkulor

Jag tycker att det är snyggt att placera många fina julkulor i en skål eller vas. Här nedan har jag samlat några tips på hur du själv kan dekorera dina julkulor. Tipset kommer från Better Homes and Garden.


Foto: Better Homes and Garden

Silvrigt julbord

Här kommer inspiration från Duni till silvriga julbord. Ska du duka i rött till jul, så har jag visat inspirerande bilder här. Och fler färger kommer jag visa framöver, så håll utkik.


Foto: pressbilder Duni

Veckans favoritblogg - Nevnarien

Denna vecka vill jag tipsa om en blogg fylld med vackra foton och härliga illustrationer. Elin som driver bloggen Nevnarien är en riktigt duktig och kreativ person!


Christmas Dreams

Nu är det dags att visa bilder från den andra av SIA´s tre julkollektioner. Denna heter Christmas Dreams och jag kan förstå varför. Det är så snyggt med vitt! Här kan ni se bilderna som jag visade från den röda kollektionen.


Foto: SIA

Röda juldukningar

Jag tycker att det är roligt att duka julbordet, man vill alltid lägga ner sig lite extra vid speciella tillfällen som jul. Därför har jag samlat inspiration från Duni för alla er som tänkt göra röda dukningar. Fler färger på dukningar kommer en annan dag.


Foto: pressbilder Duni

Adventsljusstaken

Tack för alla kommentarer om den nya bloggdesignen! Kul att ni verkar gilla den!

Nu ska ni få se hur hela adventsljusstaken ser ut och inte bara en
närbild. Jag hade tänkt köpa ett ljusfat, fyra blockljus och siffror att knyta runt ljusen. Men sen såg jag mammas ljusstake och jag som alltid gillat hjärtan föll genast för den. Så jag köpte mig en likadan på Ica Maxi. Hon har bra smak min mamma! Jag gillar att det är stora blockljus så att jag kan tända ljusstaken varje kväll hela veckan.


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

<a href="http://www.bloglovin.com/blogg/5841/inredning-och-pyssel?claim=2csd4cmht8r">Följ min blogg med bloglovin</a>

Christmas Fairy Tale

SIA har tre riktigt snygga julkollektioner i år. Denna heter Christmas Fairy Tale och går i den traditionella julfärgen röd. Bilder från de andra julkollektionerna kommer jag visa en annan dag.


Foto: SIA

Julstjärna

Igår var det första advent och nu har alla stjärnor och adventsljusstakar kommit fram hemma hos oss. Eller jag tog fram dem redan i fredags så vi kunde njuta av dem hela helgen. Det är så mysigt tycker jag! Till vardagsrumsfönstrena köpte vi två nya stjärnor på fot på Åhléns, det är en av dem som ni ser på bilden.


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Veckans favoritblogg - Tjohalia

Helgerna går så fort och nu är det redan måndag igen. Denna vecka vill jag tipsa om Sandras blogg Tjohalia. En väldigt inspirerande blogg om inredning och design! De flesta inredningsbloggare känner nog till denna blogg, men har ni missat den så tycker jag absolut att ni ska ta er en titt! Spana även in hennes andra blogg där hon skriver för Vit Design.

Uppdaterat 21/2 2012: Sandra har bytt namn på sin blogg och den heter Inspirera mera.