Veckans favoritblogg v.30

Gillar du blommor och blomsterarrangemang, så ska du ta dig en titt hos Trolda. Hon är florist och inspirerar verkligen med sina arrangemang. Varje gång jag tittar in på hennes blogg, så vill jag pyssla med mina blommor.

image111


Rea hos Lombok

Jag har tidigare skrivit om det engelska företaget Lombok. De har många snygga inredningssaker som jag gärna skulle vilja ha. Jag var inne på deras hemsida och såg att de har upp till 50% rea. Här har jag samlat några av reaprodukterna. Tyvärr hade de inte vasen på rean.

Rea hos Lombok


Eget collage med bilder från Lombok.co.uk

Till köket

Jag har tänkt köpa nya grytlappar och grytvante ett tag, men har inte hittat några som jag velat ha. Jag ville ha dem i något svartvitt mönster, men har inte lyckats hitta några som uppfyllt mina krav. Men förra veckan när jag var inne på Boulevard hittade jag några som jag genast visste att jag ville ha. Så nu har jag två nya fina grytlappar och en grytvante här hemma.

Till köket

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Veckans favoritblogg v.29

Karin på bloggen Hem och liv frågade vad som hänt med kategorin Veckans favoritblogg. Hon tyckte att det var ett kul sätt att få tips på andra bloggar. Jag har varit dålig på att uppdatera med nya bloggar den senaste tiden, men ska försöka bättra mig. Här kommer nu ett tips från mig.

På bloggen Timon Home får man följa renoveringen av en lägenhet. Paret som bor där ska renovera sitt badrum, byta golv, tapetsera, sänka tak m.m. Många bra inredningstips och inspiration finns på bloggen, så gör ett besök där tycker jag om du har missat den.

timonhome


Namnsdag

Idag på min namnsdag så var jag tvungen att hålla mig borta från köket ett tag. Min söta älskling gjorde då en jättefin efterrätt med chokladpudding och glasshjärta. Han använde en pepparkaksform till att forma hjärtat. Jättesött och gott!! Tusen tack prinsen för den goda efterrätten! ♥

Namnsdag

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Vitt

Igår var jag på Blomsterlandet och köpte en vit hög mönstrad vas med "gräs" till och två vita runda krukor. Som de flesta andra krukor och vaser här hemma så valde jag vita, det ser rent och fräscht ut.

Vitt
image107

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Tygprojekt

För två månader sen hade jag lite funderingar på att köpa tyg och sy egna kuddar, men jag tog aldrig riktigt tag i projektet. När jag förra veckan var inne på Åhlens så råkade jag springa på ett snyggt tyg på rean, Carmen heter det. Jag slog till men har inte riktigt bestämt om det blir kuddar eller något annat som ska sys. Kom gärna med förslag.

Tygprojekt


Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Inredningsinspiration

Vill du förnya hemma utan att tapetesera om, så kan du göra som Anna på bloggen Drömhem. Hon använde sig av väggdekorationen Slätthult från IKEA när hon piffade till sitt kylskåp och gav sin systers kök en liten förvandling.

När du går in på hennes blogg så tycker jag även att du ska kolla på de olika varianterna i badrummet och vardagsrummet som hon har stylat. Det finns mycket inspiration att hämta där!


Foto: Ikea
Publicerad med tillåtelse

Eco Artist

Ska du tapetsera om så har jag ett tips på en snygg tapet. Eco Artist från Eco tapeter. Så här beskriver de själva tapeten:

"Eco Artist är en sinnrik kollektion som på ett självsäkert sätt tilltalar det nya och moderna. Inspiration har hämtats ur en lika lätt som överraskande självklar balansgång mellan tufft och vackert, blommigt och grafiskt. Färgskalan är bred med tonvikten på det ljusa. Eco Artist kan med fördel användas i hela rum. En kollektion som alla människor kan förälska sig i och alla rum älskas för. Eco Artist har 30 blad och är tillverkad i papper."




Foto: Eco.se