Frösö

EM´s serie Frösö består av två stolar, två bord och två skåp. Så här beskrivs den på hemsidan:

"Äldre stil och gammeldags kvalitetskänsla - massivt oljat ekbord, limmat med hela längder utan skarvar och kvistar. Tänk på det när du jämför. Den gräddvita färgen ger en varm kontrast till eken."

Frösö
Frösö bordFrösö stol

Foto: EM

Till skrivbordet

Sist jag var inne på Åhléns så kollade jag bland skrivbordssakerna och då hittade jag denna. Jag tycker att den var snygg, men vi får se om det blir ett köp, det beror på vad det blir för skrivbord först.


 
förvaring


Foto: pressbild Åhléns

Eco

Hos Eco hittade jag en snygg tapet ur kollektionen Artist. Tapeten heter Artist 5844 och finns i tre färger, den mörkaste gillar jag mest.

5844

Foto: Eco

Inspirerande dukning

Jag tycker det är snyggt att blanda olika former och färger när man dukar. Denna dukning hittade jag hos Sköna Hem, jag gillar hur de har placerat tallrikarna på varandra.

dukning

Foto: Sköna Hem
Publicerad med tillåtelse

Annorlunda skrivbord

När formgivaren Marie-Louise Gustavsson arbetar så skissar hon mycket, kastar pappret och sen börjar om igen. För att slippa alla hopknycklade papper på golvet har hon skapat det annorlunda skrivbordet Page. Nu kan hon bara putta ner pappret direkt i papperskorgen.

skrivbord

Chokladfondue

Om drygt två veckor är det Alla hjärtans dag och här kommer ett litet presenttips från mig. Hos Favoritsaker hittade jag två söta chokladfondue. De värms upp av vanliga värmeljus. Ett bra tips till de som älskar choklad!

fondue


Foto: Favoritsaker

Holmsund

En snygg serie i massiv ek är EM´s Holmsund. Det finns stolar, bord, bokhylla, skåp och soffbord i serien.

Holmsund

Holmsund matgruppHolmsund bokhylla
Holmsund skåpHolmsund soffbord

Foto: EM

Nyheter från Hanna Werning

Hanna Werning har utökat sitt sortiment och även designat skålar och assietter. Alla hennes produkter finns hos Dukat bord.

hanna skålar

hanna tallrikar


Foto: Dukatbord

Function

När vi flyttar så är en av sakerna som vi behöver köpa ett skrivbord. Det ska vara ett enkelt bord som gärna har några lådor och skåp för förvaring. Svenska Hems skrivbord Function tycker jag är enkelt och fint! Det finns i ek och vitt och kostar 1395 kronor. Måtten är: bredd 145 cm,  djup 60,2 cm, höjd 76,4 cm.

Function


Foto: pressbilder Svenska Hem

Domani

Jag tycker att valnöt är riktigt snyggt! Garderoben Domani hittade jag hos EM. Den kostar 8505 kronor och har följande mått: bredd 152 cm, djup 67 cm, höjd 213 cm

Domani

Foto: Em

Mer bilder från vardagsrummet

Jag satt och kollade bland mina kort och hittade några gamla bilder från vardagsrummet och sofforna så jag tänkte att jag kan visa er dem. Ni har ju tidigare fått se bokhyllan och databordet som stod i vardagsrummet. Även sofforna är nu sålda, så det är lite tomt i vardagsrummet nu.
 
 ljusLila hög vas
vardagsrum  3 soffa  2 soffa

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Flower

För några dagar sen var jag inne i Village i stan och tittade på vårnyheterna. Det fanns många fina saker. Två saker som jag fastnade för var en skål och en vas med härligt mönster på. Flower heter de och skålen finns i två olika storlekar.

Flower


Foto: pressbilder Village

Mitt vardagsrum

Förra veckan lovade jag er att visa bilder från lägenheten. Jag har tagit en hel del kort, men det har strulat med överföringen mellan kameran och datorn, så därför har jag inte kunnat visat mer än balkongen. Men jag kan visa er bilder på bokhyllan och databordet som jag nu har sålt. De är köpta på Jysk båda två. Mer bilder från vardagsrummet och resten av lägenheten kommer så fort jag fixat över bilderna till datorn.

bokhylla
databord

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Tapeter

Ett ställe som faktiskt har många snygga tapeter är Rusta. Hur kvaliteten är på dem har jag dock ingen aning om och förmodlingen skulle jag välja att köpa tapet på andra ställen. Men jag skulle tänka mig att köpa tapet på Rusta för att klä om saker. Någon som vet hur kvaliteten är på deras tapeter? Vilken av dessa gillar ni bäst?

tapet3tapet5
tapet2tapet4
tapet6    tapet1
tapeter

Foto: Rusta

Vårkänslor hos IKEA

Jag längtar efter att våren ska komma med sol och värme! När jag kollade bland IKEAS nyheter så hittade jag många fina saker som fick mig att längta ännu mer! Därför gjorde jag detta vårkollage.

ikea

Pjätteryd, tavla, 699 kr
Blomster, vaser i varierande färger, 19 kr
Blomster, glasvas, 79 kr
Blomster, runda vaser i varierande färger, 19 kr
Bild, bild som kan placeras i en ram, 79 kr

Eget kollage med bilder från IKEA
Bilder publicerade med tillåtelse

Rosa hos Cult design

Rosa är vårens stora trendfärg och detta har Cult Design inriktat sig på och skapat en rosa produktserie. De gjorde om sin hemsida förra veckan och den blev riktigt snygg och bra tycker jag! En nyhet är att man kan testa produkterna på hemsidan och bilda olika kombinationer. Det går även att bläddra i vårkatalogen på nätet.

Cult design


Eget kollage med bilder från Cult Design
Publicerade med tillåtelse

Malibu

Jag har hittat en riktigt snygg serie hos Svenska Hem. Malibu heter den och finns i flera olika träslag, men jag fastnade för valnötsfaner. Det finns en TV-bänk, sideboard och två byråer.

malibu

Foto: pressbilder Svenska Hem

Grimle

Hos Ikea hittar man alltid massa snygga saker! Jag tycker Grimles väggvitrinskåp och skänk är jättefina tillsammans och skulle absolut kunna tänka mig att köpa dem. Jag tycker att det är snyggt att de är lika breda, men att skänken är djupare så att den går ut mer. Det skulle vara fint med lampor i vitrinskåpet och kanske även på undersidan av det, så att det lyser ner på skänken.

Grimle

Foto: Ikea
Publicerade med tillåtelse

Min balkong

Jag har mest visat detaljbilder hemifrån mig, men nu när vi snart ska flytta så tänkte jag visa mer hur lägenheten har sett ut. Jag ska visa alla rummen, men först börjar jag med balkongen. Såklart ser den inte ut så här nu, utan detta är från i våras. Det är en stor och rymlig balkong. Ni kommer kanske ihåg bilderna från min uteplantering?

Min balkong
 påskliljorblommor 
ljuslykta

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Vårnytt hos Village

En hemsida som har fått in vårnyheter är Village. Man kan även bläddra i deras katalog, men då måste man har ett inloggningskonto. Jag väntar på mitt, så än så länge vet jag inte hur vårprodukterna ser ut förutom de inspirationsbilder som finns på hemsidan. Igår gjorde de om sin hemsida och den blev bättre måste jag säga.

village

Foto: pressbilder Village

Lagerhaus

Jag var inne på Lagerhaus hemsida och trodde att jag skulle mötas av massa härliga vårnyheter, men det gjorde jag inte. Men jag hittade ett fint påslakanset och ett fotoalbum, så dessa får jag hålla tillgodo med tills våren når hemsidan.

lagerhaus


Foto: Lagerhaus
Publicerade med tillåtelse

Tv-bänkar EM

Jag tänkte visa några fler TV-bänkar. Denna gången kommer de från EM och de är i tre olika färger. De heter Pallino, Canton och Verdi. Pallino finns även i vitt. Vad tycker ni om dem?


cantonpallino

verdi
Foto: EM

Panduros vårkatalog

Imorgon kommer Panduros vårkatalog ut i butikerna. Härligt med vårinspiration vad gäller pyssel! Finns det inte någon butik nära dig så kan du få den hemskickad genom att gå in på hemsidan och beställa.

panduro

Badrumsinspiration

Jag har varit inne på Ikeas hemsida och letat inspiration till badrummet. Jag hittade flera saker och gjorde ett collage av dem. 


badrum

Droppar, glasburk med lock i rostfritt stål, finns i två storlekar, 29 kronor. Jag skulle vilja ha två burkar till tvättmedlet och denna tycker jag var fin.
Grundtal, handdukshängare i rostfritt stål, 129 kronor. Denna finns i lägenheten vi ska flytta till.
Ljusnan, 3-pack burkar i sjögräs med lock, 49 kronor. Dessa har jag halsband, snoddar och lite annat i.
Baren, toalettborste i rostfritt stål, 49 kronor. Stilren och snyggt ihop med allt det andra i rostfritt stål.
Lillholmen, glasburk med lock i rostfritt stål, 39 kronor. Skulle vilja ha några burkar till bomullstussar och annat smått.
Hulingen, pedalhink i rostfritt stål, 119 kronor. Enkel och fin.


Eget collage med bilder från Ikea
Bilder publicerade med tillåtelse

Vita TV-bänkar

Har lite funderingar vad gäller vilken TV-bänk vi ska köpa till lägenheten. Vi såg en snygg svart på EM, men nu har jag börjat fundera lite på om vi ska ha en i trä istället eller i vitt kanske. Var inne och tittade på Ikeas hemsida och hittade tre vita som är fina, men ändå inte helt som jag tänkt mig. Är nog mer inne på en träfärgad bänk.

Det som är så bra med bloggen är att man kan samla allt på samma ställe, så därför har jag skapat en ny kategori som heter Förslag till hemmet. Den kommer nog uppdateras flitigt framöver med olika förslag som jag har till vår lägenhet. De tre bänkarna jag hittade heter Friel, Bestå Burs och Bonde.

friel
bestå bursbonde


Foto: Ikea
Publicerade med tillåtelse

Limo

Nu är det en dryg månad kvar tills vi flyttar och det är många tankar om inredningen som finns i mitt huvud just nu. Bland annat så ska vi köpa en sängram till sängen. Vi har sett en riktigt snygg hos Mio som vi båda gillar, Limo som är i lackerat valnötsfanér. Det finns två sänglådor till som vi också skulle vilja ha. Sängborden är också fina tycker jag, men med tanke på priset på dem så känns de lite väl dyra.

Priset på sängramen och lådorna är rätt högt, så nu tänkte jag fråga er allihop om ni vet någon liknande sängram. Är jättetacksam för alla tips jag kan få!

Limo


Foto: Mio
Publicerad med tillåtelse

Säsongspremiär av Design: Simon och Tomas

Ikväll klockan 20.00 har Design: Simon & Tomas säsongspremiär på TV3. I det första programmet hjälper de 15-åriga Jennifer som bor tillsammans med mamma Camilla i en sekelskiftslägenhet. Jennifer ska ta över sin storasysters rum, problemet är att rummet ser hemskt ut med trasiga möbler.

Det rivas en vägg, målas rött och mycket rosa sidentyg används innan rummet kan bli en Hollywood-dröm. Tittarna kommer även att få lära sig vikten av att ge en säng pondus, hur man får sitt hem att dofta ljuvligt och varför man bör unna sig lyx varje dag.


image331

Foto: Design: Simon och Tomas fotoarkiv

Paket

Jag satt och kollade bland mina kort som jag har på datorn och då hittade jag ett kort på två paket. Det är inga speciella paket, men jag tänkte ändå visa dem. Jag tycker det är snyggt när man krusar snören och delar på dem. Det är även fint att pynta paketen med olika småsaker, som tex pärlor och annat.

paket och kort


Det går att dela snörena med en sax, men det finns även verktyg för detta. På bilden nedan ser ni vad jag använder när jag delar mina snören.

krusa snören


Att slå in paketen i härliga färger gör dem ännu finare!
Här ser ni ett paket som jag slog in i våras med det härliga gröna presentpappret.

image65

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Höganäs i blått och kakao

Igår när jag skrev om Höganäs trekantiga skålar så fick jag en fråga från Sara om hela det blåa sortimentet, så jag mailade till dem igen och frågade. Jag fick då svaret att både blått och kakao ska utgå helt. Så om ni samlar på dessa färger tycker jag att ni ska köpa på er dem innan de utgår. De kommer att utgå i juni.

172910-328172910-329

Foto: pressbilder Höganäs

Belly

Detta snygga överkast hittade jag inne hos Jotex. Det finns i två olika storlekar, för dubbelsäng kostar det 549 kronor och för enkelsäng 449 kronor. 
 
bellydubbel


Foto: Jotex

Höganäs trekantiga skålar

Härromdagen skrev jag ett inlägg om Dukat bords utförsäljning av delar av sitt sortiment och gjorde ett collage med några av produkterna. Jag fick då en fråga från Turbotrollet om de trekantiga små skålarna från Höganäs. Hon undrade om de svarta tallrikarna skulle utgå. Jag letade på Höganäs hemsida och hittade den vita skålen och att de finns i 10 färger, men inte vilka. Jag skickade då ett mail till dem och frågade. Jag tänkte att det kanske är fler som undrar samma sak så därför skrev jag detta inlägg.

"De finns kvar i vårt sortiment och vi har inte fått något besked på att de ska utgå. När någon produkt ska försvinna från vårt sortiment så ges den informationen ut till våra återförsäljare ca 1 år innan, så man har möjlighet att komplettera.

Blå och kakao kommer att utgå 2008-06-30.

Svart finns fortfarande kvar i vårt sortiment."

skålarvit skål
Foto: pressbilder Höganäs

Vårigt hos Ellos

Jag var inne på Ellos hemsida och hittade många härliga produkter som fick mig att längta efter sol och varmare tider. Kan man göra annat när man ser dessa bilder? Blommor hör verkligen till våren, så därför valde jag ut några favoriter som har med blommor att göra.



Vårsnyggt hos Ellos


Vaser i 3-pack 149 kronor
Skål 149 kronor
Vaser i olika höjder från 79 kronor
Skål 79,50 kronor

Eget collage med bilder från Ellos
Publicerade med tillåtelse

Kaffeburkar

Jag tycker att det är roligt att ge bort personliga saker, gärna sånt som man har pysslat med själv. I julklapp gav jag bort några kaffeburkar, som jag klädde om i presentpapper. En av burkarna spraymålade prinsen i svart. Tyvärr har jag ingen bild på den, men det kan jag fixa fram.

kaffeburkar efter
kaffeburk innan


Att klä om saker med presentpapper eller kanske en tapet är ett jätte enkelt och bra tips tycker jag! Det kan man tex göra på tidskriftssamlare eller annat som man har tröttnat på. Då slipper man köpa nya då de blir som nya när man har klätt om dem.

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Sovrumsinspiration hos IKEA

Ska du göra om i sovrummet så tycker jag att du ska titta in hos Ikea den 26-27/1, då har de nämligen en sovrumshelg. Du kan även få sovrumsinspirationhemsidan.

sovrum ikea


Foto: Ikea
Publicerad med tillåtelse

Säsongspremiär av Bygglov

Ikväll klockan 20.00 har Bygglov säsongspremiär på TV4. I det första avsnittet hjälper Willy, Mija och Matte ett par i Trollhättan som behöver fler sovrum i sitt hem. Du kan även kolla in hemsidan för att hitta inspiration och läsa alla gamla Bygglovstips.

bygglov

Foto: Bygglovs fotoarkiv

Utförsäljning hos Dukat bord

Just nu har Dukat bord utförsäljning av det gamla sortimentet. Bland annat så säljs Höganäs och Iittala saker ut till ett lägre pris.

dukat bord


Foto: Iittala
Publicerade med tillåtelse

Dukning från Duni

Om ni ska ha gäster ikväll eller bara vill duka fint så kan dessa bilder från Duni ge inspiration. Vill ni ha fler dukningstips från Duni så kan ni kolla ett tidigare inlägg eller deras hemsida.

dukning1dukning2

Foto: pressbilder Duni

Midbecs All City Papers

Bland Midbecs nyheter hittade jag All City Papers, en ny tapetkollektion med härliga färger och mönster. Så här är den beskriven på hemsidan:

"Med "All City Papers" tar spanska Tres Tintas ytterligare ett steg mot att utforska nya vägar inom tapetdesign. En helt galen och busig kollektion med mönster av unga trendskapande designers."


all city papers


Foto: Midbec
Publicerade med tillåtelse

Pernilla Vea

Pernilla Vea har designat många snygga saker tycker jag! Hon designar produkter för det danska företaget Menu och detta är några av hennes nyheter.

pernilla vea

Foto: pressbilder Menu

Dome

När man går in på Domes hemsida möts man av dessa härliga bilder. Det som är speciellt med Domes produkter är att de tillverkas för hand i naturmaterial. Företaget har funnits sedan 2003 och finns i Nordens alla länder, utom Island.

2 1
4¨ 3


Foto: Dome