Vas

För ett tag sen fick jag och sambon en present. Vi fick en jättefin vas från Sagaform som matchar ljuslyktan som jag fått av svärmor tidigare.


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Orkidétips

Orkidén är en av mina absoluta favoritblommor och när Josefin härromdagen skrev att hennes orkidé hade dött, så gav jag henne ett tips som jag tänkte att fler kanske vill ha så jag har gjort ett inlägg.

Orkidén är riktigt fin, men den är inte så rolig när den inte blommar längre. När blommorna har trillat av så ska man fortsätta vattna den som tidigare, så kommer det komma nya blommor om någon månad igen. Men den är ju inte lika fin att ha framme utan blommor, så då kan man köpa en plastkvist med orkidéer på och sticka ner i krukan så länge tills den blommar igen. Så har jag gjort och som ni ser på bilderna så blir de mycket finare än utan blommor. Om ni vill ha mer skötseltips för orkidéer så kan ni kolla in ett inlägg jag skrivit tidigare.


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Vårat nya köksbord

Nu ska jag inte låta er vänta längre, utan nu ska ni få se vårat nya köksbord. Bjursta heter det och är köpt på Ikea. Bordet finns i två storlekar och vi köpte den mindre modellen som har plats för 4-8 personer. Vi fick med två iläggsskivor, så bordet kan göras större när vi får gäster. Just nu har vi fyra stycken svarta Stefan-stolar, som också kommer från Ikea, men vi är sugna på att köpa nya stolar. Om vi behåller dessa stolar så har jag tänkt köpa nya stolsdynor, är inne på gråa just nu, men vi får se hur det blir med stolarna först.


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Våran tapet har ni fått se många gånger tidigare, men om någon undrar så heter den Eco artist. Lampan kommer från Markslöjd, dukarna från Hemtex och ljusen och ljusfatet från Coop Forum.

Eftersom Evelyn kör en köksbordsutmaning så passar ju detta jättebra som mitt bidrag till utmaningen. Jag sa till henne tidigare att det inte var någon idé att visa vårat gamla köksbord, för det skulle inte inspirera någon. Men nu är jag så nöjd med köket, så då känns det kul att visa bilder.

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

En liten skymt av köksbordet

Jag skrev förut att jag bland annat skulle fotografera vårat nya köksbord och det har jag gjort. Jag tänkte inte visa er bilderna förrens imorgon, men kan bjuda på en liten titt redan ikväll. Imorgon kommer fler bilder på bordet. Ha en trevlig kväll!


Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Mio Barn och ungdom

Nu har Mio satsat på den yngre generationen och lanserar en barn- och ungdomsserie. På hemsidan finns inspiration för barnrum, tonårsrum och även för syskonrum.


Foto: Mio
Publicerad med tillåtelse

Ett till guldkort

Jag har fått en utmärkelse av mina kära bloggvän Evelyn. Tack gulliga du!! Och titta vilken gullig motivering hon skrev:
"Johanna, så klart! Ett självklart val. En underbar människa med en underbar blogg"


My & Mini

Cult Designs barnserie My & Mini tycker jag är söt! Min favorit är den söta nappboxen där man kan sätta napparna i djurens mun och även förvara dem i boxen. Formgivare är Lovisa Persson.


Eget kollage med bilder från Cult Design
Publicerade med tillåtelse

Zitti

Om någon av er gillade Zitti, hatthyllan i ek från SvenskaHem, så finns det även en klädhylla i samma serie.


Foto: pressbilder SvenskaHem

Löpare

Vi köpte ett nytt köksbord förra veckan och härromdagen tittade jag runt efter snygga löpare att ha på bordet. Jag hittade då en snygg hos Perlan Living som heter Norrhult. Det blev inte den, utan jag köpte två andra. Men jag vill visa den för er ifall någon annan vill ha tips. Självklart kommer jag visa bilder på köksbordet, men jag vill fixa iordning helt först.


Foto: Perlanliving.se
Publicerad med tillåtelse av Pernilla Larsson

Söta barnbord

När jag kollade bland Ellos saker så hittade jag dessa söta barnbord. Micki heter de och det finns även matchande bäddset till några av färgerna.


Foto: Ellos
Publicerad med tillåtelse

Dukningstips

Jag hittade ett väldigt enkelt, men läckert dukningstips hos Brides.com. De har tagit ett runt papper och skrivit menyn på och sen lagt det på tallriken. Det är snyggt om man matchar pappret i samma färg som underlägget tycker jag. Här har de klippt som en blomma och lagt under tallriken. Enkelt, men snyggt!



Foto: Brides.com

Monsoon

Tapeten Monsoon från Midbec tycker jag är lite läcker. Jag fastnade speciellt för den lila, även om jag antagligen inte skulle välja denna tapet till mitt hem. Tapeten är en av deras nyheter.



Foto: Midbec
Publicerade med tillåtelse

Ett guldkort

Jag fick ett guldkort av Lisa igår. Tack snälla! Det känns alltid lika kul varje gång jag får en utmärkelse! Och så här fint skrev hon:
"Inredning & Pyssel - är en otroligt duktig fotograf!"

Jag väljer att skicka utmärkelsen vidare till alla ni som tittar in här. Ni gör mig glad! 


Superfin

Sist jag var på Ikea så höll jag i dessa söta värmeljushållare. Det blev inget köp den gången även om jag var riktigt sugen. Namnet Superfin passar bra in på dem, de är så söta och även väldigt billiga. Det skulle vara snyggt att ha många i en rad.

Foto: pressbilder IKEA

Tack

Nu har jag fått utmärkelsen I ♥ your blog av pysselprinsessan. Tack snälla du!! Ta er en titt inne på denna fina blogg, där finns alltid massor av inspiration att få.


Ett smycke jag har fått

Förra året när jag fyllde år så fick jag ett brev av min kompis Emma. Hon skickade med detta fina halsband som hon hade gjort själv. Att det skulle vara turkost var nog en självklarhet för henne, för hon vet att jag alltid gillat den färgen mycket. Visst är det fint! Och extra roligt är det att använda det när jag vet att hon själv har gjort det. Tack vännen!


Canon EF-S 60mm f/2,8 Macro USM

Foto: © Johanna / Inredning & pyssel
Vänligen fråga först om du vill låna bilder som jag har fotograferat!

Line

Det var många av er som gillade den svarta hatthyllan Line som jag visade för några dagar sen. Den finns även i massiv oljad ek. Man kan köpa en skohylla och galge i samma serie.


Foto: pressbilder SvenskaHem

Taklampor från SvenskaHem

Jag hittade två taklampor hos SvenskaHem som jag tyckte var lite läckra. Mistel och Mir heter de. Vad tycker ni om dem? Vilken gillar ni mest?



Foto: pressbilder Svenska Hem

Midbecs kommande tapeter

Jag var inne och kollade bland Midbecs tapeter och då hittade jag några kommande tapeter. Jag tycker att den randiga var läcker! Vad tycker ni om tapeterna? Gillar ni dem?



Foto: Midbec
Publicerade med tillåtelse

Nyckelskåp

Jag skulle vilja ha ett nyckelskåp hemma hos oss, så att nycklarna alltid finns där de ska och även finns nära ytterdörren. Detta nyckelskåp kommer från SvenskaHem och är snyggt tycker jag. Men jag är inte så sugen på att lägga 630 kronor på ett nyckelskåp. Så har ni några förslag på snygga nyckelskåp så säg till!


Foto: pressbilder SvenskaHem

Vita lyktor från Ikea

Jag tycker det är fint med ljuslyktor med hål i. De ger ett mysigt sken en mörk höstkväll. Jag har dessa sedan tidigare och nu hittade jag några till, också de från Ikea. Falsehult och Ivetofta heter de. De var snygga, men jag gillar nog ändå mina bäst. Vad tycker ni om dem?



Foto: pressbilder IKEA

Hatthyllor

Om du ska göra om i hallen så har jag två förslag på hatthyllor. Den svarta heter Line och den i ek Zitti. Båda kommer från SvenskaHem.



Foto: pressbilder Svenska Hem

Utmärkelse

Jag har fått en guldig utmärkelse av Dahlarna. Tack snälla!! Jag blir så glad!!

Utmärkelsen ska skickas vidare till 4 personer som brukar följa min blogg samt en ny blogg.
Jag har valt att ge utmärkelsen till:
Camillas nya hem
Jennys hus
Åsas fomaliteter
Inredningskaos
Alla fyra bloggarna drivs av tjejer som jag tycker är värda ett besök och som förgyller min blogg med sina kommentarer. Tack tjejer!

Den nyaste bloggen i min länklista är Sofie Anderssons blogg. Sofie tar jättesnygga bilder!


Snyggt i tvättstugan

Är du trött på din tråkiga tvättkorg och vill ha en snygg så lanserar nu det italienska företaget Guzzini en trendig tvättkorg. Ninfea laundry holder heter den och finns i färgerna vit, grön, röd, och orange. Vad tycker ni om den? Skulle ni vilja ha den hemma? Vilken färg gillar ni bäst?



Foto: Guzzini

Tack!

Nu har jag fått utmärkelsen "I love your blog" av Camilla. Tack så mycket!! Jag gillar verkligen hennes blogg och rekommenderar er att ta en titt inne hos henne!